Goedemorgen,
Ik zit met een probleem, na een wortelkanaal behandeling gehad te hebben, kamp ik met aanhoudende pijn. Het zijn een soort van stroomstootjes die zich ergens in het kanaal lijken te bevinden. Tevens gevoelig wanneer ik tegen de kies aanduw. Ik vermoed dat er iets achter is gebleven. De behandeling is inmiddels 2 maanden geleden.
Ik ga dus weer terug naar de tandarts, vanmiddag en ik ben bang dat e.e.a. weer open gemaakt moet worden.
Nu is mijn vraag, valt een dergelijke complicatie aan het handelen van de tandarts te wijten? Ik ben nieuw bij deze tandarts en heb er geen goed gevoel meer over. Eerst was het namelijk een gewoon gaatje. Nadat hij die geboord en gevuld had, kwam hij met de mededeling dat het wel eens kon gaan ontsteken en dan een wortelkanaal nodig zou zijn. Nu na de wortelkanaal dus wederom pijn.
Mijn verzekeringsgeld is inmiddels op, ik heb eigenlijk nooit gebitsproblemen en had hier totaal geen rekening mee gehouden.
Ik hoop dat u mij kunt adviseren in hoe hier mee om te gaan.
Alvast bedankt, Mvg!
Ik zit met een probleem, na een wortelkanaal behandeling gehad te hebben, kamp ik met aanhoudende pijn. Het zijn een soort van stroomstootjes die zich ergens in het kanaal lijken te bevinden. Tevens gevoelig wanneer ik tegen de kies aanduw. Ik vermoed dat er iets achter is gebleven. De behandeling is inmiddels 2 maanden geleden.
Ik ga dus weer terug naar de tandarts, vanmiddag en ik ben bang dat e.e.a. weer open gemaakt moet worden.
Nu is mijn vraag, valt een dergelijke complicatie aan het handelen van de tandarts te wijten? Ik ben nieuw bij deze tandarts en heb er geen goed gevoel meer over. Eerst was het namelijk een gewoon gaatje. Nadat hij die geboord en gevuld had, kwam hij met de mededeling dat het wel eens kon gaan ontsteken en dan een wortelkanaal nodig zou zijn. Nu na de wortelkanaal dus wederom pijn.
Mijn verzekeringsgeld is inmiddels op, ik heb eigenlijk nooit gebitsproblemen en had hier totaal geen rekening mee gehouden.
Ik hoop dat u mij kunt adviseren in hoe hier mee om te gaan.
Alvast bedankt, Mvg!
Re: Wortelkanaal niet goed uitgevoerd?
Zonder foto`s weinig over te zeggen , en dan nog. Kan zijn dat er een extra kanaaltje zit wat opspeelt wat niet door de tandarts gezien cq gevonden is. Is niet per se verwijtbaar.
Ik zal nog even posten wanneer ik terugkom vanmiddag wat het nou is.
Bedankt maar weer.
Om op de laatste vraag te reageren: kan best in 1 x hoor.
De tandarts gaf gisteren 2 dingen aan.: 1) hij weet het ook niet echt. 2) bactieren zijn achtergebleven maar niet in die mate dat hij het nodig acht te herbehandelen. (dus hij weet het toch wel)
Mocht het meer gaan opspelen laten herbehandelen en / of naar de kaakchirurg om wortels in te korten (oid).
De reden dat hij herbehandelen nu niet nodig vond is de mate van pijn die die kies doet wanneer je er tegenaan tikt.
Ik ben nu een beetje in de war want hij zij tevens dat het niet vanzelf over zal gaan. Ik heb niet veel voortdurende pijn, slechts een minimale druk, maar ik voel een aantal keer per dag iets heel raars in die kies. Een soort van electricitet lijkt het wel. Superheftig en heel erg kort. En sinds gisteren ook een raar kriebeltje in mn neus. Er valt wel mee te leven maar echt prettig is het niet en brengt het geen risico's met zich mee het maar gewoon te laten zitten?
Kunt u mij hierin adviseren?