sljipen en opvullen of toch kronen?

Author:
JamesFreeze
Posted:
do, 03/14/2013 - 15:30
Hallo,

toen ik mn tandarts vroeg of ze de beide zwarte vlekjes op mn beide voortanden (geen gaatjes) wat minder zichtbaar kon maken , was dat geen enkel probleem. Vervolgens heeft ze dit gedaan en het zag er heel mooi uit, moet ik toegeven. Binnen een week brak er iets van mn voortanden af en bleek dat ze tussen mn beide voortanden een gat had geslepen en dat weer opgevuld had. Hier had ik niet om gevraagd! Nadat het weer netjes opgevuld was, is het gedurende een aantal weken verschillende malen weer afgebroken. En ik maar betalen! Na de laatste keer ben ik boos naar de tandarts gegaan en hem verteld wat ik ervan vond en dat er nu eens een goede oplossing moest komen. Nu heb ik de keuze: 1. 2 kronen plaatsen over mn beide voortanden, of 2. de boel weer opvullen en van mn ondertanden een stuk afslijpen want mn ondertanden zouden bij het bijten de opvulling er telkens uit duwen. Volgens mn tandarts moet er wel wat gebeuren want mn voortanden zijn nu extra gevoelig voor gaatjes omdat er een flink stuk tussenuit is geslepen (is geen gezicht, trouwens). Maar als ze een stuk van mijn ondertanden afslijpen, dan zijn deze toch weer veel gevoeliger? Heb trouwens ook gevoelige ondertanden. Ik heb ontzettend spijt dat ik erover ben. Het prijsverschil tussen beide behandelingen is ongeveer € 875,-.

Wat moet of kan ik ik doen? Help.
vV

lastig zo te beantwoorden. Ik denk persoonlijk dat het afbreken ergens anders door komt (b.v. knarsen/klemmen, en roep nu niet ""dat doe ik niet" want dat roept 90% van de mensen die het wel doen..).
En uw wens was die zwarte vlekjes wegwerken, misschien waren die qua locatie wel zodanig dat de vulling moest lopen tot waar hij nu loopt, zonder beeld (foto) van situatie vooraf geen zinnig woord over te zeggen .
Ik zou zolang niet echt bekend is waardoor de vullingen telkens breken toch terughoudend zijn met kornen, ook zo mbt inslijpen onder.
Misschien eerst eens een second opinion buiten werkgebied eigen tandarts doen .
do, 03/14/2013 - 15:51 Permalink