kies laten trekken...

Author:
natashakeuh
Posted:
do, 04/04/2013 - 11:49
Hallo,
ik heb dinsdag middag (2 april 2013) een kies laten trekken, de laatste links vanonder die dat normaal voor de wijsheidstand staat.
nu komt er wit spul uit de wond en doet het verschrikkelijk veel pijn, meer dan toen ik mijn wijshedstanden liet weghalen.
ik maak mij echt zorgen...
wat is dit? en gaat dit over? en hoelang kan dat pijn doen?
groetjes,
GlennL

Hallo natashakeuh,
Ik heb twee keer eerder een kies laten trekken. De eerste keer ging het goed, de tweede keer was het ontstoken en klinkt precies hoe jij het omschrijft. Pijn na enkele dagen is normaal. Dat heeft niet per se met de ontsteking te maken. Na ongeveer een dag of 5-7 moet de pijn wel echt verminderd zijn. Ik neem aan dat je een soort spuitje hebt gekregen na het trekken? Je moet het vullen met een een oplossing van zout en daarna over het wond spuiten in je mond. Het zout dood de bacteriën. Doe dit elke ochtend en avond tot het wond genezen is. Nu even terug naar de ontsteking. Bij mij ging de ontsteking over na mijn handelingen. (lees terug) Maar er bleef een bolletje etter in mijn huid over. Het kon dus niet weg. Ik had toen gewoon doorgeprikt. Het is na een korte tijd volledig hersteld. Mocht het anders lopen dan raad ik je aan om even een afspraak te maken met je tandarts. Ik hoop dat ik hiermee jouw vragen heb beantwoord :wink:
za, 04/06/2013 - 10:29 Permalink