Raar soort kiespijn

Author:
Kvasir
Posted:
wo, 04/24/2013 - 11:06
Beste mensen,

In een ver verleden heb ik hier ook al eens een bericht geplaatst. Sindsdien gaat alles wel redelijk, heb eindelijk een tandarts die goed bij mij past (angst patient). Helaas kan hij weining aangezien mijn gebit een "lost cause" is. Alles gaat vervangen worden bij het CDC. Helaas kost dit flink wat geld en ben ik dus aan het sparen (verzekering vergoed het niet en ik will toch onder narcose). Tot die tijd houd mijn tandarts alles in de gaten. Trekken wil hij niet aangezien ik er geen last van heb en het volgens hem verstandiger is om alles bij het cdc te laten doen.

Tot dus ver een kleine historie. Sinds Maandag heb ik alleen een aparte vorm van kiespijn die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Het is meer een soort van kaakpijn waarbij mijn hele linker kaak pijnlijk is, niet erg pijnlijk maar wel zo vervelend dat ik moeite heb met slapen (heb vanacht een temazepam pilletje moeten gebruiken). Wat het helemaal raar maakt is dat mijn linker neus gat (ongeveer in het midden) ook heel erg pijnlijk is. Beide problemen heb ik alleen als ik ga liggen om te slapen. Als ik zit/sta/loop heb ik nergens last van. Daarnaast is mijn slaap ook gevoelig, druk ik daarop dan schiet het mijn hele linker kaak in.

Vanochtend de tandarts gebelt maar helaas is hij op vakantie en de receptionist vertelde mij dat ik de huisartsenpost moest bellen, zo gezegd zo gedaan, maar helaas verwijzen die mij weer door naar de tandarts. Dat schiet ook niet echt op.

Ik vroeg mij af of er iemand hier is die mischien weet wat het zou kunnen zijn en hoe ik dat zelf even kan "oplossen" totdat mijn tandarts weer terug is. Alvast bedankt :)
vV

een assistente van een tandarts die een eigen patiënt (of eigenlijk überhaupt welke patiënt..) naar een huisartsenpost moet zich heel diep schamen...

klinkt als spierklachten, dan zou een orofaciaal fysio een goede zijn. De tandarts moet echt gewoon een eigen waarnemer hebben, dus een tandarts, voor opvang spoedklachten. dus nogmaals even bellen.
wo, 04/24/2013 - 12:43 Permalink
Kvasir

Ondertussen contact gehad met een andere tandarts die goed overkwam. Volgens haar klinkt het inderdaad als spierklachten, maar voor de zekerheid wilt ze zelf ook even kijken. Ik kan pas maandag terecht.

Ondertussen heb ik het overdag af en toe ook. Niet continue maar toch vrij pijnlijk. Neurofen blijkt ook niet echt te helpen. Dus even afwachten nog.
do, 04/25/2013 - 15:33 Permalink