Hallo beste mensen,
Ik heb dit account van mijn vriendin geleend, omdat ik binnenkort ook wil gaan beugelen. Ik heb van haar begrepen dat er ook ortho's rondliepen op dit forum, dus wil ik het eerst zo proberen :P
Mijn vraag is het volgende, ik ga volgend jaar mei voor een jaar naar het buitenland. Voor die tijd zou ik graag beginnen met een beugel. Ik wil alleen niet midden in mijn beugelbehandeling een jaar lang moeten stoppen omdat ik naar Afrika ga. Vandaar dat ik me afvroeg hoelang het ongeveer zou duren tot mijn gebit goed is. Ik hoef het niet helemaal perfect, maar slechts hier en daar de scheve tanden weg.
zie hieronder de foto's.
Ik ben overigens 19 jaar.
Ik heb dit account van mijn vriendin geleend, omdat ik binnenkort ook wil gaan beugelen. Ik heb van haar begrepen dat er ook ortho's rondliepen op dit forum, dus wil ik het eerst zo proberen :P
Mijn vraag is het volgende, ik ga volgend jaar mei voor een jaar naar het buitenland. Voor die tijd zou ik graag beginnen met een beugel. Ik wil alleen niet midden in mijn beugelbehandeling een jaar lang moeten stoppen omdat ik naar Afrika ga. Vandaar dat ik me afvroeg hoelang het ongeveer zou duren tot mijn gebit goed is. Ik hoef het niet helemaal perfect, maar slechts hier en daar de scheve tanden weg.
zie hieronder de foto's.
Ik ben overigens 19 jaar.
Re: Hoe lang behandeling?
Ik denk dat je met een jaar al veel gedaan hebt (Ben geen orthodontist), maar je tanden staan een klein beetje naar buiten gekanteld ik denk dat dit met een beugel wel op te lossen is misschien iets met een andere beugel voor de kaak te verplaatsen maar ik denk dat het zo met een plaatjesbeugel ook gaat er zullen in Afrika ook heus wel orthodontisten zitten maar het beste is om het bij je eigen ortho te doen waarom ga je niet voor deze zomer vakantie nog naar de ortho misschien heb je hem in de zomervakantie al dan ben je volgend jaar mei al heel ver hoor :) Misschien wat strakker per maand dat je er komt en heb je er de eerste dagen als je bij ortho komt elke keer wat meer last van maarja daarom zeggen ze: Wie mooi wil zijn moet pijn leiden.
Alvast succes met je aankomende behandeling.
Dankje voor je reactie! Is het dan mogelijk om bij verschillende ortho's een behandeling te hebben? :S
Ik raad het Je Niet Aan De Behandeling Gaat Er langer Door duren iedere ortho Heeft Andere Apparatuur En Zeker in Het Buiteland En Ze Geven Andere Behandelplannen probeer Een Spoed Afspraak bij Een Ortho te Maken?
Maar is het niet zo dat iedere tandarts een eigen behandelplan heeft?
2 dingen onthouden: hoe lang is de intake- tijd bij de orthodontist. Als het zoals bij ons meer dan een half jaar is, dan is er niet meer zoveel tijd over, en dan wordt het krap.
Een behandeling starten en dan elders laten verder zetten zou ik in geen geval aanraden. In onze praktijk is het alleszins zo dat in de overgrote meerderheid van de gevallen transferbehandelingen met eigen apparatuur worden behandeld, dus dat betekent oude apparatuur eraf en opnieuw starten. Enkel als de behandeling bijna gedaan is en er nog een beetje finishing moet gebeuren wil ik het wel eens doen met bestaande apparatuur, en ik denk dat de meeste orthodontisten zo werken.