Voor het eerst gaatjes - wat zijn de opties?

Author:
Beegirl
Posted:
vr, 06/21/2013 - 04:11
Ik ben vandaag bij de tandarts geweest om tandplak te laten verwijderen, en hij constateerde 4 gaatjes. Ik heb nog nooit gaatjes gehad (ik ben 33), en ik vind het idee om in m'n tanden te laten boren niet zo prettig. IK zou graag wilen weten hoe noodzakelijk het is om de gaatjes te laten vullen. Ik eet gezond, vrijwel geen suiker, ik poets minimaal twee keer per dag en ik spoel met mondwater.

Is het heel noodzakelijk om de gaatjes te laten vullen? Ik heb op dit moment helemaal geen klachten. Zijn er alternatieven voor boren en vullen?

Bij voorbaat dank voor de hulp :)
vV

Klachten komen vaak pas als het veel te laat is, en dan kan een wortelkanaalbehandeling of trekken aan de orde zijn.
Je gaat volgens mij nu net naar de tandarts om dat soort problemen voor te zijn.
Daar hoort tijdig een gaatje behandelen ook bij. Alternatieven zijn er helaas nog niet, wellicht kan je wel maatregelen nemen om de oorzaak onder controle te krijgen. Eea hangt wel af van een aantal zaken.
Oftewel laat je eea even wat duidelijker uitleggen door de tandarts , ook daar is hij voor.
Niets doen is in ieder geval geen optie gezien de eigenlijk gegarandeerde gevolgen.
vr, 06/21/2013 - 08:39 Permalink
Lieneke

Je zegt dat je nauwelijks suiker consumeert, maar is dat ook wel echt zo. Waar zit volgens jou wel en geen suiker in? En check dan eens de ingrediënten. Lees dit eens: http://suikerwijzer.nl/slechte-suiker-de-verschillende-soorten-herkenne… met de kanttekening dat natuurlijke suikers ook gaatjes zouden kunnen veroorzaken.
Maar goed, eens een keertje gaatjes, dat is geen ramp. En mocht het zo zijn dat je echt niet vaak suiker eet of drinkt en gaat het nu vaker voorkomen, dan zal je aan preventieve maatregelen moeten gaan denken. Misschien is de kwaliteit van je speeksel verandert of toch stiekem je leefstijl. Een mondhygiënist kan je dan op weg helpen.
vr, 06/21/2013 - 13:52 Permalink