Gevoelige knobbel tandvlees

Author:
Steph13
Posted:
zo, 07/07/2013 - 23:01
Ik heb een gevoelige (niet pijnlijke) knobbel op mijn tandvlees ten hoogte van mn neusvleugel. Het lijkt dat dat het aan het uiteinde van de wortel zit van mn voortand. Ik heb een licht drukkend gevoel in mijn voortand. Deze tand heeft meer dan 20 jaar geleden een wortelkanaal behandeling ondergaan na een val waardoor de wortel niet was volgroeid en de tand dus 'dood' was gegaan.
Mijn vraag is of het alsnog mogelijk kan zijn om een ontsteking te hebben na een wortelkanaal behandeling die zo lang geleden was uitgevoerd. Zou het ook iets anders kunnen zijn?
Steph13

Het is me gelukt om een afspraak te krijgen bij de tandarts en ben vanochtond langs geweest. Zit dus inderdaad een ontsteking. Het plan is om de wortelkanaal behandeling the herhalen want het kanaal is niet volledig gevuld en als dat niet succesvol is dan een apexresectie. Beide voortanden hebben schade en zullen er uiteindelijk uit moeten. De tand met de ontsteking zit ook wat los.
Ik heb pas eind Augustus een afspraak omdat ze vol zitten bij de praktijk en de tandarts ook nog eens op vakantie gaat.
In de tussentijd heb ik amoxicillin voorgeschreven gekregen.
Kan er zo lang gewacht worden met het behandelen? Kan dat niet de boel erger maken?
di, 07/09/2013 - 17:55 Permalink