Vage kiespijn/kaakpijn

Author:
goldmoon
Posted:
wo, 07/17/2013 - 12:16
Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een week heb ik vage kiespijn/kaakpijn klachten,

Het begon met alleen keelpijn aan 1 kant. Dit is nu weer over.
Daarna begon aan dezelfde kant kiespijn. Dat dacht ik tenminste.
Ik kan alleen niet duidelijk aangeven welke kies het nou precies is.
Ben naar de tandarts geweest.
Deze heeft geklopt, met zo'n koud ding meerdere kiezen aangeraakt en een bite foto gemaakt.
Volgens de tandarts was er niets bijzonders.

Na een paar dagen ben ik naar de huisarts gegaan en het de klachten voorgelegd.
Zijn conclusie is een kaakholteontsteking.
Advies: neusspray, stomen en paracetamol.

Pijn bij het tandenpoetsen en kouwen heb ik niet.
Er zitten wel 2 aften (kleine) in mijn mond.
Ik ben licht verkouden geweest maar voor mijn gevoel niet heel erg.

Ik ben nogal een angstig en onzeker typje en twijfel steeds of het nu toch echt kiespijn is of idd meer naar een kaakholteontsteking neigt.
Herkent iemand dit?
goldmoon

Hoi!

Vorige week keelpijn aan dezelfde kant als waar nu de kiespijn/kaakpijn zit. Is nu over.
En ongeveer 2 weken daar weer voor wat verkouden waarvan ik dacht dat het hooikoorts was. Niet heel erg maar enigszins hinderlijk.

Wat mezelf vooral aan het twijfelen brengt is dat het poetsen van de kiezen en tanden in het gebied totaal geen pijn doet.
Ook als ik zelf met bv een mes op de kiezen tik voel ik niets bijzonders.
wo, 07/17/2013 - 13:18 Permalink
vV

geen hoofdpijnen, nekpijn, pijn regio oor e.d. begrijp ik?
Ik neig een klein beetje naar klemmen of knarsen namelijk, maar mis teveel typische symptomen.
Kaakholte kan, als de pijn alleen of voornamelijk boven zit.
Maar dan ben je echt wel goed verkouden, niet "'wat"" verkouden meestal.
wo, 07/17/2013 - 13:25 Permalink
goldmoon

nu je het 'zegt', het oor klopt soms een heel klein beetje. Ongeveer 5 seconden, dan is het weer een paar uur weg en dan voel ik het weer even.
Geen hoofdpijn, geen nekklachten op dit moment.
Wel wat stress. Maar bijna vakantie :D
wo, 07/17/2013 - 13:30 Permalink
goldmoon

een aantal weken verder: 2 keer foto's laten maken bij tandarts. niets te zien op de foto's. voor de zekerheid is een vulling wat bij geslepen.
nog 2 keer bij huisarts geweest. eerste keer budesonide neusspray gekregen. en een week later een antibiotica kuur. de laatste pil heb ik een week geleden gehad.

hoe ik me voel? nu pijn/drukkend gevoel bij 1 bovenkies ( naast snijtand). met paracetamol goed te onderdrukken. de pijn is niet continue maar wel 2 keer per dag ongeveer dat ik het voel. heel kort pijn bij koud. geen last met warm en ook geen pijn bij kouwen. geen last als ik er met een mes op tik.
af en toe klopt mijn oor een beetje.
Ben sinds gisteren aan het neusspoelen met zout water.
zo, 08/11/2013 - 11:32 Permalink