Problemen met brug

Author:
Mari1990
Posted:
di, 07/23/2013 - 10:30
Hallo mensen,
Ik heb even advies nodig, het zit als volgt.
Mijn moeder is een half jaar geleden begonnen met een behandeling bij de tandarts. Hij heeft twee bruggen gemaakt, ,ééntje voor boven en de ander voor beneden. Het probleem is echter dat ze heel vaak (meer dan 10 keer) weer terug is gegaan, omdat ze erg last had van de bruggen. Veel pijn in rust, pijn tijdens het kauwen. Het kauwen ging ook gewoon moeizaam, veel hoofdpijn. En daar heeft ze nu, meer dan een half jaar later, nog steeds last van. De tandarts zegt dat er technisch niks aan mankeert, en adviseert ons nu naar een andere tandarts te gaan, om daar te laten onderzoeken of het de bruggen technisch goed zijn, of dat er iets aan mankeert waardoor mijn moeder last heeft van deze klachten.

Mijn vraag is nu, wat is handiger?
Om de NMT in te schakelen (een klachtenregeling).
http://www.tandartsennet.nl/patienteninfo/klachtenregeling-voor-patient…

Of inderdaad zelf op zoek te gaan naar een andere tandarts. Zo ja, wat voor tandarts raden jullie aan?
Ik heb geen enkel idee welk tandarts mijn moeder zou moeten bezoeken, er zitten er veel in deze omgeving (Overijssel).
De tandarts zelf adviseerde de Bont in Enschede, en eentje in Losser, maar ik zelf ben huiverig wat betreft adviezen door de tandarts (waar mijn moeder het conflict mee heeft) zelf over anderen.

Graag reacties van jullie kant!
:)
vV

waar de tandarts op aanstuurt is een second opinion. Altijd daarvoor een tandarts buiten werkgebied eigen tandarts kiezen en zeker niet een waar hij naar toe stuurt.
Met de bevindingen van de second opinion kan de eigen tandarts dan wellicht het probleem oplossen voor zover het iets is wat hij zelf niet (h)erkend heeft, en anders kijken of er met hem uit te komen is, klacht via NMT is pas voor daarna lijkt mij. Zorg wel dat de tandarts die de second opinion uitvoert dit gewoon ook zwart op wit wil zetten, geef dat dus ook aan bij maken afspraak ervoor.
di, 07/23/2013 - 11:14 Permalink