Kan een zenuw die geraakt is en gebloed heeft herstellen?

Author:
AdamDufva
Posted:
wo, 07/24/2013 - 17:37
Kan een zenuw die geraakt is en gebloed heeft herstellen?

Ik heb vanochtend een gaatje laten vullen aan de achterkant van mijn voortand. De zenuw lag echter erg aan de oppervlakte waardoor de tandarts per ongeluk de zenuw heeft geraakt, zo vertelde ze. Ze zag ook een bloedpuntje (?) Nu heeft ze er volgens mij calciumhydroxide opgesmeerd en een noodvulling erin gedaan. Ze zei dat een wkb niet meteen nodig was omdat bij jonge mensen de zenuw ook nog wel kan herstellen (ben 36). Echter ik heb ook wel eens gehoord dat een eenmaal geraakte zenuw niet meer herstelt. Wie kan mij hier meer over vertellen? Tand is nu licht gevoelig, alsof hij "open" ligt en er iemand tegenaan geslagen heeft. Beetje lastig uit te leggen, maar ik verga niet van de pijn.
vV

Hangt met name af in hoeverre er ook bacteriele infectie had plaatsgevonden vanuit het gaatje. Kan best zijn dat dat al aan de orde was en op termijn gebleken was dat het , ook al was er geen zgn exponatie geweest, de zenuw gekost heeft. Was het een schone exponatie hangt het ervan af hoe groot en zo, lastig verhaal, en de zenuw reageert ook nog eens bij iedereen anders. Komt dus neer op duimen dat het goed gaat. Iets anders kan ik er niet van maken. Mn pijnreacties komende tijd zijn een goede leiddraad hoe de zenuw teageert.
wo, 07/24/2013 - 18:26 Permalink