Scheve tand - wijsheidstanden?

Author:
azertyuiop
Posted:
di, 08/20/2013 - 16:31
Hallo,

Ik ben 20 jaar, ik heb nooit een beugel moeten dragen omdat ik een redelijk mooi gebit heb. Vooral mijn bovenste rij tanden is zo goed als perfect. In mijn onderste rij tanden heb ik echter wel 2 scheve tandjes, waarvan het bij de ene opvalt als je ernaar kijkt en bij de andere niet echt. Nu is het gelukkig wel zo dat je mijn onderste rij tanden niet ziet wanneer ik met mijn tanden bloot lach.

Vandaag heb ik opgemerkt dat ik een raar gevoel had in die ene scheve tand. Ik keek in de spiegel en het viel me op dat hij nog een beetje schever stond. Als ik voel aan mijn 'wijsheidstanden' dan voel ik daar wel iets zitten, het doet namelijk een klein beetje pijn als ik erop duw. Ze zitten wel nog onder het tandvlees, er zit nog niks boven het tandvlees. Zou het kunnen dat ik uitkomende wijsheidstanden heb die mijn onderste rij tanden scheef aan het duwen zijn?

Oja, ik heb nog 1 vraagje: ik ben 2 weken geleden gestopt met roken en ik zou volgende week naar de tandarts gaan. Kan hij dit zien (mijn moeder gaat altijd mee naar de tandarts, omdat we altijd samen een afspraak hebben)? Ik rookte slechts een pakje op een week, en de laatste 2 maanden nog minder zelfs.

Alvast bedankt!!