Hallo allemaal, ik lees al een paar weken mee....En ben over sommigen dingen al een stuk wijzer geworden, door de zoekfunctie te gebruiken....Maar ik heb toch nog een paar vraagjes voor persoonlijk advies....Ik heb Sle (lupus, reuma, sjogren), ondanks mijn goede gebitsreiniging, bezoek ook trouw elke 3 maanden een mondhygiëniste en tandarts komt het verval er toch in, blijf gaatjes houden en kiezen breken af....Ws door de medicatie en geen speekselaanmaak....Dit vind ik heel erg natuurlijk, ik mis 2 kiezen aan de rechterkant en de balans met links is weg....Ik heb hier jaren geen last van gehad, maar heb de laatste tijd heel erg veel pijn....Ik ben daardoor ook gaan klemmen, heb al twee bitjes gehad de ene brak al snel af en de andere was te zacht en was niet goed volgens een andere arts...Probeer elke keer goed met de tandarts te communiceren, maar dat lukt niet echt...Ik kan voor pijn altijd terecht, maar hij weet niet meer hoe hij mijn opbeet goed moet krijgen en ook van sjogren heeft ie nooit gehoord....Hij verwees me door naar de kaakchirurg, en die begreep heel mijn verhaal wel zonder al teveel uitleg....Wat een verademing....Heb nu een verwijzing naar Erasmus Gnatologie....Zit ik daar straks goed volgens jullie met mijn probleem..?? Ik kan namelijk al weken niet meer slapen en eten, dus het is best een ellendig iets....Maak me ook wel zorgen dat mijn tandarts bepaalde kennis niet heeft, of is het een te gecompliceerd iets...?? Zo ja waar zou ik dan terecht kunnen met mijn gebit wil toch wel een tandarts die er iets meer van afweet.....Is wel zo fijn.......Bedankt alvast voor jullie antwoorden......Groetjes Esther
Re: geen goede opbeet meer
Soms moet je erkennen dat er een grens is.beter dan stug doormodderen lijkt mij.
Overigens is denk ik een gnatholoog alleen niet genoeg, een CBT zou de voorkeur hebben maarvzou zomaar kunnen zijn dat de gnatholoog daar deel van uitmaakt.
Re: geen goede opbeet meer