angst en flauwvallen bij verdoving

Author:
Paulsjen
Posted:
vr, 09/06/2013 - 03:27
Hallo,
Ik ben Paul en ben 19 jaar.
Dinsdag moet ik naar de tandarts voor een wortelkanaal behandeling.
Ik maak me nu al 2 weken zorgen hier over en kan aan niks anders meer denken. ik slaap ook zeer slecht laatste 2 weken.
Ik heb al mijn verstandskieze laten trekken. Hier kreeg ik 2 keer een verdoving en viel ook 2 keer flauw.
ook met bloedprikke bij de doctor val ik altijd flauw omdat ik een fobie heb voor naalden. alleen de gedachte aan een naald in mijn huid laat me het zweet al uitbreken.
Nu weet ik dat deze begandeling 90 minuten gaat duren en ik weet zeker dat ik dit niet vol ga houden.
ik.weet dat het geen pijn doet maar om een behandeling te ondergaan et iets waar je doodsbang voor bent is nogal eng. vooral als je weet dat je gaat flauwvallen.
Verder heb ik totaal geen pijn en weet niet of de bebandeling wel egt nodig is.
tijdens mijn half jaarlijkse controle begon ik over een kroon. toen zei de tandarts dat hij wat fotos moet maken. toen hij terug kwam zei hij dat er een ontsteking zat. maar ik voel helemaal niks.
Ook weet ik niet zeker of ik een wortelkanaal behandeling krijg of dat hij gaat snijden of iets anders.
is er geen.alternatief voor een prik? of voor deze behandeling zonder pijn/verdoving.

Mvg Paul
DePappa

Schijnt dat ze je huid kunnen verdoven, met een zalfje, zodat je de prikken niet voelt. Gewoon daar om vragen en dan een blinddoek over je ogen. Heb je ten minste niet door dat ze prikken en zie je het niet. Misschien een idee, ook al weet je natuurlijk wel dat ze je als eerste verdoven.
vr, 09/06/2013 - 06:33 Permalink
Illuminus

Ik zou de tandarts even bellen, als de ontsteking zichtbaar is op de foto, houdt dit in principe in dat de zenuw al dood is en dat de wortelkanaalbehandeling ook zonder verdoving uitgevoerd kan worden. Of er moet een andere reden voor de verdoving zijn, maar dat kan de tandarts je zelf het beste vertellen.

Sterkte!
vr, 09/06/2013 - 14:32 Permalink