Dikke bult tandvlees

Author:
JulesK
Posted:
wo, 09/18/2013 - 21:20
Beste forumleden,

23 jaar heb ik eigenlijk niets aan mijn tanden gehad. Tot voor kort. Vorige week ben ik op aanraden van mijn tandarts naar de mondhygiëniste gegaan, vanwege ernstig ontstoken tandvlees (pockets 4-5mm). Een afspraak gemaakt voor een gebitsreiniging en naar huis gegaan om alvast deze weken flink aan de slag te gaan met flossen / tandenstoker.

Vanmiddag stuitte ik echter op een flinke bult aan de binnenkant van mijn mond. Vrijwel onderaan aan het tandvlees. Het is verder pijnloos, en voelt heel hard aan. Dit kan niet goed zijn lijkt me? Ik wil morgen gelijk de tandarts bellen, maar ben benieuwd of jullie hier iets meer over weten? Misschien een wortelkanaalbehandeling? Of is het toch niet zo 'onschuldig'?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! :roll:
JulesK

Heb geprobeerd er een foto van te maken, maar daarvoor ligt het te ver in de mond. Aan beide kanten zit een bult, maar links is een stuk groter en 'harder'. Op beide plekken bevind het zich rond de eerste kies. Ik weet ook niet of het spontaan is ontstaan, of dat ik er al enkele tijd mee loop. Voelde het toevallig met het stoken van mijn tanden.
do, 09/19/2013 - 09:45 Permalink
vV

die heb je je hele leven al, is gewoon normale kaakverdikking, bij de ene persoon iets groter dan bij een ander, meestal aan beide kanten aanwezig maar niet per se even groot aan beide kanten..
Niets om zorgen om te maken.
do, 09/19/2013 - 10:06 Permalink