Hallo,
twee jaar geleden kwam ik bij de tandarts met een klein gaatje, wat gevuld werd. na ongeveer een week viel de vulling eruit dus ik weer terug. er werd weer wat geboord en er kwam een nieuwe vulling in. Enige tijd later kreeg ik steeds meer pijn, en de kies ging zelfs een beetje los zitten. Ik bezocht de tandarts opnieuw en die constateerde een wortelontsteking. Ik kon kiezen: wortelkanaalbehandeling en dan binnen twee jaar waarschijnlijk toch de kies eruit of meteen de kies eruit. Dat laatste dan maar. Het was de eerste kies linksboven, dus niet erg fraai maar er was een oplossing: een soort brug maar dan met twee touwtjes om de kies en tand ernaast heen zodat die niet beschadigd hoefden te worden wat bij een gewone brug wel het geval is. Het zou twee tot drie jaar probleemloos blijven zitten en het was goedkoper dan een gewone brug, ongeveer 300 euro.
Ik ben hiervoor een keer of 4 naar de tandarts geweest en het was echt heel mooi.
Ondertussen ben ik verhuisd, maar gelukkig had deze tandarts ook een praktijk in de buurt van mijn nieuwe huis.
Ik daar heen, en helaas... weer een gaatje, dus boren en vullen maar.
Tijdens het vullen boort de tandarts per ongeluk de touwtjes door, mijn nepkies valt eruit. Tandarts schrikt zich een hoedje want wist niet dat hij nep was.
Toen kon ik er nog wel om lachen, en ik sprak af dat de schade hersteld zou worden. De eerste twee keer plakt ze hem met "tandartsenlijm" weer vast, maar dit blijft niet zitten. Na enig overleg wordt er besloten om een etsbrug te plaatsen, die is wel wat duurder en ik moet het verschil plus de laboratoriumkosten zelf betalen.
Je moet toch wat, dus doe maar.
Weer een bezoekje of 5 later heb ik mijn etsbrug en kan ik verder met mijn leven.
Helaas begeeft deze het ook binnen een half jaar.
Ondertussen is de praktijk over genomen, maar de behandeling valt onder de garantie, maar ik moet de laboratoriumkosten wel weer betalen.
Tsja, het moet maar want zo met een half afgebroken etsbrug ziet het er ook niet uit. Ik heb met al dit gezeur al weinig reden om te lachen maar zowiezo ziet het er nu niet uit als ik lach.
Eindelijk heb ik een afspraak, maar helaas belt de assistente anderhalf uur van te voren af. nieuwe afspraak gemaakt voor de week erna, maar een dag later belt de assistente me op met het verhaal dat de etsbrug nooit bij hun praktijk is geplaatst. Ik natuurlijk kwaad, want wat denken ze, dat ik hem zelf heb gemaakt?
De ochtend van de nieuwe afspraak wordt ik gebeld dat de tandarts mij niet meer als patient wil omdat ik overdreven heb gereageerd.
Ik zeg dat ik mijn dosier dan wel op kom halen en een andere tandarts ga zoeken.
Meteen die middag ben ik erheen gereden, en wat blijkt? ze zijn erachter dat de etsbrug inderdaad wel bij hun is geplaatst ( tandarts was zgn in de war met andere patient) alleen al mijn gegevens zijn zoek.
Van de stuk of tien keer dat ik in de praktijk ben geweest kunnen ze maar 3 afspraken terug vinden, en alle foto's en verslagen van de behandelingen zijn weg.
Ze vinden het erg vervelend voor me maar ze gaan het niet voor me oplossen.
Met andere woorden ik loop met een kapotte etsbrug nadat ik een keer of 20 bij de tandarts ben geweest, honderden euro's lichter, en dat terwijl er niks aan de hand was geweest als dat ene kleine gaatje goed gevuld was, want waarschijlijk heeft er vuil of lucht onder de vulling gezeten.
Ik ben er mooi klaar mee!
wie herkent dit en wat kan ik er aan doen?????
alvast bedankt voor de reacties!!
groeten danah
twee jaar geleden kwam ik bij de tandarts met een klein gaatje, wat gevuld werd. na ongeveer een week viel de vulling eruit dus ik weer terug. er werd weer wat geboord en er kwam een nieuwe vulling in. Enige tijd later kreeg ik steeds meer pijn, en de kies ging zelfs een beetje los zitten. Ik bezocht de tandarts opnieuw en die constateerde een wortelontsteking. Ik kon kiezen: wortelkanaalbehandeling en dan binnen twee jaar waarschijnlijk toch de kies eruit of meteen de kies eruit. Dat laatste dan maar. Het was de eerste kies linksboven, dus niet erg fraai maar er was een oplossing: een soort brug maar dan met twee touwtjes om de kies en tand ernaast heen zodat die niet beschadigd hoefden te worden wat bij een gewone brug wel het geval is. Het zou twee tot drie jaar probleemloos blijven zitten en het was goedkoper dan een gewone brug, ongeveer 300 euro.
Ik ben hiervoor een keer of 4 naar de tandarts geweest en het was echt heel mooi.
Ondertussen ben ik verhuisd, maar gelukkig had deze tandarts ook een praktijk in de buurt van mijn nieuwe huis.
Ik daar heen, en helaas... weer een gaatje, dus boren en vullen maar.
Tijdens het vullen boort de tandarts per ongeluk de touwtjes door, mijn nepkies valt eruit. Tandarts schrikt zich een hoedje want wist niet dat hij nep was.
Toen kon ik er nog wel om lachen, en ik sprak af dat de schade hersteld zou worden. De eerste twee keer plakt ze hem met "tandartsenlijm" weer vast, maar dit blijft niet zitten. Na enig overleg wordt er besloten om een etsbrug te plaatsen, die is wel wat duurder en ik moet het verschil plus de laboratoriumkosten zelf betalen.
Je moet toch wat, dus doe maar.
Weer een bezoekje of 5 later heb ik mijn etsbrug en kan ik verder met mijn leven.
Helaas begeeft deze het ook binnen een half jaar.
Ondertussen is de praktijk over genomen, maar de behandeling valt onder de garantie, maar ik moet de laboratoriumkosten wel weer betalen.
Tsja, het moet maar want zo met een half afgebroken etsbrug ziet het er ook niet uit. Ik heb met al dit gezeur al weinig reden om te lachen maar zowiezo ziet het er nu niet uit als ik lach.
Eindelijk heb ik een afspraak, maar helaas belt de assistente anderhalf uur van te voren af. nieuwe afspraak gemaakt voor de week erna, maar een dag later belt de assistente me op met het verhaal dat de etsbrug nooit bij hun praktijk is geplaatst. Ik natuurlijk kwaad, want wat denken ze, dat ik hem zelf heb gemaakt?
De ochtend van de nieuwe afspraak wordt ik gebeld dat de tandarts mij niet meer als patient wil omdat ik overdreven heb gereageerd.
Ik zeg dat ik mijn dosier dan wel op kom halen en een andere tandarts ga zoeken.
Meteen die middag ben ik erheen gereden, en wat blijkt? ze zijn erachter dat de etsbrug inderdaad wel bij hun is geplaatst ( tandarts was zgn in de war met andere patient) alleen al mijn gegevens zijn zoek.
Van de stuk of tien keer dat ik in de praktijk ben geweest kunnen ze maar 3 afspraken terug vinden, en alle foto's en verslagen van de behandelingen zijn weg.
Ze vinden het erg vervelend voor me maar ze gaan het niet voor me oplossen.
Met andere woorden ik loop met een kapotte etsbrug nadat ik een keer of 20 bij de tandarts ben geweest, honderden euro's lichter, en dat terwijl er niks aan de hand was geweest als dat ene kleine gaatje goed gevuld was, want waarschijlijk heeft er vuil of lucht onder de vulling gezeten.
Ik ben er mooi klaar mee!
wie herkent dit en wat kan ik er aan doen?????
alvast bedankt voor de reacties!!
groeten danah
Tandheelkundig Informatie Punt
Kun je via het internet bereiken en telefonisch info vragen.
groetjes en sterkte, :smt006
bedankt voor je reaktie!!!
Er is een Klachtencommissie Tandheelkunde van de ANT, aangewezen door het ministerie van VWS. Iedere branche behoort een eigen klachtencommissie te hebben.
http://www.ant-online.nl/index.cfm?pageid=10077
Misschien kom je hier iets verder mee.
Succes,
Groetjes :smt006
ik heb al contact gehad met de ANT, met de klachtencommissie en met het medisch tuchtcollege en met mijn verzekering, maar ik kan alleen een klacht indienen en moet gewoon zelf opdraaien voor dew kosten van een nieuwe brug en ik moet ook weer een controle laten doen omdat ik naar een nieuwe tandarts ga, mijn 2e dit jaar en omdat je er maar 1 per jaar vergoed krijg kom ik in totaal op ongeveer 600 euro wat dus niet vergoed wordt door de verzekering en daar kan niemand me mee helpen :cry:
dat wordt niet op vakantie dit jaar........ben er mooi klaar mee
Ben je ook al op deze site geweest.
http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/adviezen.htm?prob=VoldoetNiet&c…
Succes :smt006