Tandartsen....

Author:
Rudy.111
Posted:
za, 11/24/2007 - 09:46
Medelanders;
Ik weet het, de sleutel ligt in de gracht, maar toch nog even een reactie op mijn item dat tandartsen geen garanties geven.
Natuurlijk is mijn statement erg generaliserend, en ik weet ook wel dat het overgrote deel van de tandartsen netjes en eerlijk is.
En ik ben maar wat blij dat deze mensen bestaan, dus niet meer boos zijn!

Maar toch, mijn ervaring staat niet op zich: mijn vrouw was bij een andere tandarts en deze heeft een groot gedeelte van haar gebit geruineerd, waarbij hij wel telkens bedragen declareerde bij haar toenmalige ziektekostenverzekering; een collega heeft tand laten trekken waarbij een stukje wortel is achtergebleven. Heeft er een hoop ellende mee gehad, maar ook deze tandarts bracht doodleuk de herstelkosten van z'n eigen knoeierij in rekening .

Het ging mij om dat het vak van tandarts door enige leden van deze groep wel erg vrij wordt opgevat; en ik wilde wel 's weten of dat weleens of juist regelmatig voorkomt.

Wellicht ten overvloede maar de volgende link is bekend?
http://www.artsenvergelijking.nl

Groeten, Rudy
vV

ja hoor... juist artsen en tandartsen die hieraan meedoen zet ik vraagtekens bij. Want hoe denk je dat die besparing bereikt wordt???

En die aanbiedingen zijn dan nog onder voorbehoud omdat patient niet gezien is. En best kans dat de uiteindelijke prijs van zo`n nu lage offerte ineens veel hoger wordt... en misschien zelfs boven de oorspronkelijke uitkomt.

Shoppen met je gezondheid...niet mijn ding in ieder geval.
Ik moet vertrouwen hebben in wie wat doet, heb ik dat niet ga ik naar iemand die ik dat vertrouwen wel kan geven. al is het 2x zo duur...Want ik en mijn tandjes willen graag oud worden..en ik zie dat niet gebeuren met bezuinigen op de korte termijn. Wel met een wellicht duurdere lange termijn visie.

dus, maar dat is mijn mening, graag een tandarts die mijn voorgeschiedenis kent....en daar ook de behandeling op af kan stemmen.
za, 11/24/2007 - 11:00 Permalink
hello jozefien

de link aangeklikt en met verbazing :smt107 naar een soort veiling zitten kijken. Vreemd, zoiets ingrijpends als een behandeling in mijn gebit laat ik toch echt alleen maar doen, door iemand waar ik vertrouwen in heb. Als je zo iemand nog niet hebt, is mond op mond reclame uit je omgeving het beste, op Internet weet je nooit wie beoordelingen geven, zeker als het er weinig zijn zegt zoiets niet zoveel. Ook is de prijs van een behandeling niet doorslaggevend, dat is de kwaliteit, goedkoop, kan ook in de tandheelkunde duurkoop zijn en dan ben je nog veel verder van huis. Ben het wel eens dat er helaas slechte tandartsen zijn en dat blijf ik een beetje vreemd vinden(dat ze zolang hun gang kunnen gaan). Ik denk dat mensen met slechte ervaringen meer hun mond moeten opendoen tegen zo'n tandarts en als het echt te erg is een klacht indienen, dit soort lieden zouden gestopt moeten worden. :smt006
za, 11/24/2007 - 11:36 Permalink
fleetstone

Even een kleinigheidje omdat ik het hier al vaker ben tegengekomen:
mond op mond ...
Mond ‘op’ mond wil ik toch liever niet :o , tenzij ik ademnood heb :smt003 .
Het is toch echt: mond ‘tot’ mond :wink: .

N.a.v. die vergelijkingsite het volgende (misschien) toekomstige spookbeeld (en dan loop ik graag even vooruit):
Stel dat alle tarieven vrij worden (wat sommige tandartsen wellicht aanspreekt) dan gaat de patiënt voor behandelingen ‘shoppen’. De (tand)arts moet gaan concurreren! Dat betekent dat ze elkaars prijzen in de gaten moeten gaan houden! Wat uiteindelijk wss toch weer in die vermaledijde (= vervloekte) ‘prijsafspraken’ kan ontaarden. Of misschien komt zelfs (als kreet) nog wel een soort van ‘garantie op behandeling’ om de hoek kijken! Rudy.111 zijn zin!
En dan heb het nog niet gehad over de verzekeraars, want die laten dat natuurlijk niet over hun kant gaan. Voor patiënt: weg vrijheid blijheid!
(Ik weet het: ik draaf door. Maar dit scenario is denkbaar.)

Wat kost die flauwekul iedere partij een hoop tijd, joh! En geld!

Complete marktwerking in de zorg. Ziet u het voor u?
zo, 11/25/2007 - 00:50 Permalink
mecánico para …

Maar jezelf aanbieden als patient voor gebitsreiniging (was eerste die ik uit nieuwsgierigheid aanklikt) dat kan varieren van 20 euro voor tandsteen verwijderen tot 1100 euro voor parostatus en initiele therapie. Je zal dus altijd moeten beginnen eerst de patient te zien, daarna kan je pas een plan neerleggen. En als je dat plan dan elderes goedkoper kan krijgen, krijg je nog wel de kosten van het plan op je dak. En als je pech hebt twee keer.
Garantie op succes ga je nooit krijgen, niet bij de tandarts, niet bij de chirurg, niet bij de stucadoor. Als de basis is ingeschat en er is ook maar 1 complicerende en daardoor ontbindende factor aanwijsbaar, dan heb je al geen garantie meer.

Als er vrije tarieven zouden zijn zou de kans op blijven hangen bij een tandarts die je wel erg plezierig vindt overigen snog steeds blijven gebeuren. Mensen zijn hondsloyaal en er zijn in mijn tokootje echt maar een paar van die shoppers geweest. De meesten zijn weer weg overigens. Want er is na het stellen van de diagnose, de voorstellen tot behandeling en de bijbehorende kosten meestal een soort ontkenning.
Zo veel? Da's veel! Kan dat niet minder? Kunnen we een prijs voo rhet totaal afspreken.
Mijn antwoord is meestal: ja hoor, maar dan gaan er 12 kiezen uit en neemt u een prothese.

Als het nix mag kosten, moet u ook geen hoge eisen en speciale wensen hebben.
Jamaar jamaar jamaar jamaar.

jammer. En als er weer eentje vertrekt, dan gaat de deur open voor een nieuwe.


NB, elke behandelaar krijgt de praktijk met de mensen die die verdient. Ik ben niet jaloers op de kiloklappers, de prijsstunters of juist de duur-verkopers die onder het motto: duur=beter de patient met op financiele basis gestoelde qualiteit binnen lokken. Geldt ook voor termen als angstbehandeling, cosmetische blabla, biologische tandheelkunde en holistische zorg..........succes ermee. Blijf ik wel een dorpspraktijkje met 99% doorsnee mensen die je goed en netjes kan en wil behandelen.
zo, 11/25/2007 - 11:27 Permalink