implantaten van 100% zirkonium of lithium disilicaat???

Author:
CindyDomensino
Posted:
zo, 01/19/2014 - 19:22
Hallo,

Ik ben al jaren bezig met mijn gebit. Door allergieen (voor resine epoxi-Bisphenol A, eugenol, isoeugenol) heb ik uiteindelijk twee tanden, waarop kronen zaten, laten verwijderen. Dit omdat ik me niet lekker voelde en ik misschien dacht, als ik nou die troep eruit haal (resine zit ook in de wortelkanaalbehandeling) dan voel ik me beter. Uiteindelijk heeft het niks geholpen en moet ik nu na een paar jaar dus een oplossing zoeken voor de twee tanden die ik niet meer heb.

Ik ben bij twee tandartsen geweest en 1 werkt met Nobel Biocare. Zijn willen titanium-implantaten zetten met kronen van puur zirkonium. Ook moet ik allerlei kleine operaties ondergaan. Heb al volledige curretage gehad maar willen ook een kleine flapoperatie omdat er er veel tandvlees zit om de laatste tanden in het ondergebit (37-47 ik bijt regelmatig het tandvlees stuk) en er een schaduw zit in de kern van die wortels. Die schaduw heb ik overigens al jaren (zeker sinds 2006) en is onveranderd. Er was ook een pocket van 5-6 mm. De ontbrekende tanden zijn de 36 en de 46.

Omdat ik het allemaal niet zeker wist, heb al veel meegemaakt op tandartsgebied. Ging ik via de huisarts naar een tandarts in het ziekenhuis.

Deze tandarts vond dat periodontitus gebeuren flink aangedikt. Beter geen operaties, vond hij. Tevens gaf hij aan kronen en implantaten te zetten van lithium disilicaat. Zirkonium gaf volgens hem problemen met de chipping. Het materiaal zou volgens hem zo hard zijn dat ik mijn andere tanden ermee kapot bijt.

Dus ...... terug naar tandarts 1. Volgens die tandarts was dat allemaal onzin. Dat Lithium materiaal was in haar ogen gewoon een slecht en goedkoop materiaal. Er werd letterlijk gezegd ....... meer iets voor arme mensen :-?

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen. Als ik de offertes naast elkaar leg, zijn de prijzen nagenoeg hetzelfde.