Mag ik h202 gebruiken na verstandskies trekken?

Author:
DefinitionX
Posted:
vr, 08/23/2013 - 16:12
Circa 90 minuten geleden operatie gehad. Mag ik doorgaan met h202 gebruiken? Is voorgeschreven door mijn tandarts toen die me doorverwees naar de kaakchirurg (ik had een kleine ontsteking bij het vlees rondom de verstandskies).

Mag ik het gebruiken?

Is het trouwens normaal dat ik vaak spuug? Ik ben bang om door te slikken en vandaar spuug ik en dan spuug ik steeds bloed uit. Wanneer zou dit moeten ophouden? Ik heb geen gaas thuis, dus hoe oplossen?
Lieneke

Een beetje nabloeding is normaal, maar het moet er niet uitgutsen en het moet minder worden. Probeer er niet aan te zuigen, maar gewoon wat uit te spugen. De eerste 48 uur moet je de wond even met rust laten zodat het kan genezen. Met h202 spoelen kan verstandig zijn als het ontstoken raakt. Het is echter niet verstandig om erg langdurig ermee te spoelen omdat het best agressief spul is.
za, 08/24/2013 - 09:22 Permalink
DefinitionX

Een beetje nabloeding is normaal, maar het moet er niet uitgutsen en het moet minder worden. Probeer er niet aan te zuigen, maar gewoon wat uit te spugen. De eerste 48 uur moet je de wond even met rust laten zodat het kan genezen. Met h202 spoelen kan verstandig zijn als het ontstoken raakt. Het is echter niet verstandig om erg langdurig ermee te spoelen omdat het best agressief spul is.

Dank je wel!

Hoe moet ik echter mijn tanden poetsen als ik niet mag spoelen?

http://www.ikazia.nl/sites/default/files/800114%20Instructies%20na%20ka…

Het is raadzaam om:

- niet aan de wond te komen;
- niet de mond te spoelen gedurende de eerste 24 uur.
U mag wel drinken;
- geen hete dranken / spijzen te gebruiken gedurende
de
verdoving;
- de eerste 24 uur niet te roken of alcohol te gebrui
ken;
- het is raadzaam om met het hoofd hoog te slapen,
bijvoorbeeld twee kussens gebruiken.

Mondhygiëne en tanden poetsen

Zeer belangrijk voor een goede wondgenezing is het
goed reinigen van de mond en van de wonden. Dus moet u normaal
tandenpoetsen direct na de maaltijden, ook aan de kant waar u bent
geholpen. Voorzichtig ook de wond masseren met een zachte
tandenborstel. De wond zelf kan ook worden gereinigd door
voorzichtig te deppen met een dubbelgevouwen verbandgaas, gedoopt in lauw zout water. Indien u een mondspoelm
iddel van de kaakchirurg voorgeschreven heeft gekregen, dient u
dit te gebruiken vanaf de dag na de operatie.

za, 08/24/2013 - 11:16 Permalink