Hallo,
Het afgelopen jaar ben ik behandeld door mijn tandarts, de behandeling is nog niet afgerond (het betreft een behandeling voor een implantaat/kroon).
Bij mijn laatste bezoek vertelde de tandarts dat het beter is om het vervolgafspraak 1,5 maand later in te plannen. Na deze periode belde ik voor een nieuwe afspraak, waarbij de telefoniste me informeerde dat de desbetreffende tandarts niet langer in dienst was, wat voor mij nieuwe informatie was.
De afspraak werd vervolgens ingepland bij een andere tandarts die daar nog werkzaam is. Kort daarna ontving ik een factuur waarop kosten stonden vermeld die niet in de begroting stonden en voorheen niet in rekening waren gebracht. Het betrof een behandeling die al eerder was uitgevoerd, maar opnieuw nodig was omdat de kroon nog niet goed was vormgegeven.
Toen ik om uitleg vroeg, vertelde hij dat vanwege de betrokkenheid van een nieuwe tandarts deze kosten nu wel in rekening gebracht mocht worden.
Ik ben het niet eens met de factuur, aangezien ik niet op de hoogte ben gesteld van de nieuwe kosten.
Graag hoor ik meer over deze situatie. Kan de nieuwe tandarts dergelijke kosten zomaar in rekening brengen zonder overleg?
Mvg
Het afgelopen jaar ben ik behandeld door mijn tandarts, de behandeling is nog niet afgerond (het betreft een behandeling voor een implantaat/kroon).
Bij mijn laatste bezoek vertelde de tandarts dat het beter is om het vervolgafspraak 1,5 maand later in te plannen. Na deze periode belde ik voor een nieuwe afspraak, waarbij de telefoniste me informeerde dat de desbetreffende tandarts niet langer in dienst was, wat voor mij nieuwe informatie was.
De afspraak werd vervolgens ingepland bij een andere tandarts die daar nog werkzaam is. Kort daarna ontving ik een factuur waarop kosten stonden vermeld die niet in de begroting stonden en voorheen niet in rekening waren gebracht. Het betrof een behandeling die al eerder was uitgevoerd, maar opnieuw nodig was omdat de kroon nog niet goed was vormgegeven.
Toen ik om uitleg vroeg, vertelde hij dat vanwege de betrokkenheid van een nieuwe tandarts deze kosten nu wel in rekening gebracht mocht worden.
Ik ben het niet eens met de factuur, aangezien ik niet op de hoogte ben gesteld van de nieuwe kosten.
Graag hoor ik meer over deze situatie. Kan de nieuwe tandarts dergelijke kosten zomaar in rekening brengen zonder overleg?
Mvg
Deze vraag heb ik toch al…
Re vraag over factuur
Hele logische vraag en opmerking over onduidelijkheid die je stelt hoor, top dat je die deelt.
Wat misschien ook helpt is om even te bellen met je zorgverzekeraar. Alvorens zelf even de codes op te zoeken in de voorwaarden en deze te vergelijken met de behandeling.
Een begroting kan namelijk altijd afwijken in tarief met de oorspronkelijke uitvoering van de behandeling(en). Op deze manier kan je het misschien beter plaatsen. Als er bijv. twee keer een foto gemaakt is en deze 3 keer in rekening wordt gebracht, weet je; dat is vreemd dus wat is er gebeurd waardoor het 3 keer moest gebeuren in plaats van de gebruikelijke twee keer (ter voorbeeld) etc.
Succes!
Twee keer doen en 3…
Re: Twee keer doen en 3…
Die codes zijn onlangs ook nog eens veranderd ... tenminste niet allemaal maar door de verandering is mijn tandarts soms ook even de draad kwijt. Ik zie de codes wel op factuur zoals H90 en V94 maar de C codes zijn volgens mij wel veranderd (implantaten en bruggen etc.). Best irritant ja.
Wel handig een code overzicht te hebben (gelijk gedownload) en deze naast de facturen te kunnen plaatsen. Zo gedaan in principe. Je moet alleen weten of het klopt met de praktijk situatie en ja...dat is opletten maar zelf maak ik me er niet zo druk om; 1. ik vertrouw de tandarts en 2. ben goed verzekerd. Maar voornamelijk; waarom afwijken van praktijk. Tandarts is er niet om extra centjes te innen. Cross en upsell wel maar dat is logisch- en áltijd met uitgangspunt om je gebit te verbeteren. Dat is heel fijn.
c codes hebben niets met…
Re: nieuw Tandarts_Richa…
Wees eens educatief en betrokken, in plaats van offensief en nors. Zou u sieren.
Naar mens.
Een specialist met de houding die u aanneemt had ik zonder twijfel gemeldt bij uw klachtenofficier en de commissie Tandheelkunde.
Nogmaals , u geeft geen…