Afzeggen afspraak wegens ziekte.

Author:
amos777
Posted:
vr, 12/12/2008 - 11:17
Hallo.

Nu heb ik pasgeleden een afspraak met een tandarts af moeten zeggen ivm met ziekte. Een 40 minuten van te voren afgemeld, want ik had om 9.00 al een afspraak.
Nu moest de tandarts mij dat toch in rekening gaan brengen. Nu wilde ik deze praktijk eens uitproberen, omdat hij erg dicht bij me in de buurt zit en dit was mijn 2de afspraak met hem, dus ik kan ook wel begrijpen dat hij het me in rekening wil brengen en nog geen goodwil naar mij toont .. Maar nu blijkt opeens dat mijn afspraak van 20 minuten 50 minuten is geworden. En ik heb het vermoeden dat hij wel iemand anders heeft geholpen tijdens mijn geplande afspraak. Dus als dat het geval is kan hij code 90 niet meer hanteren.
Als ik ook vraag naar de naam van mijn behandelaar, toevallig ken ik iemand bij het bedrijf die hun facturatie regelt, weigert de beste man mij dit te geven.
Nu is mijn vraag of hij me dit mag weigeren en wie beoordeelt uiteindelijk of een tandarts echt redelijk handelt.
Mag ik aan hem vragen of ik zijn ingediende facturen (van mijn behandelaar) van die dag mag zien, om daarna over te gaan tot betaling.
Goed alvast dank voor uw tijd en antwoord!!

Mvg Ronald S
mpc

Tja,...onze (voormalige) praktijk in Almere Haven (naam verwijderd door beheer, lees de regels) kan er ook wat van!
Wij hebben ´s ochtends afgebeld ivm een vruchtbaarheidsbehandeling, dit kan je niet van te voren plannen en het weekend zat ervoor. Het is in rekening gebracht.

Mijn broer zit ook bij die praktijk,...hij heeft zich verslapen en de tijd wordt niet in rekening gebracht. Fijn voor mijn broer, haha, maar dit is toch slecht beleid?

Ik heb er wat van gezegd, met als antwoord dat we maar een toontje lager moesten zingen???

Michelle
di, 04/28/2009 - 12:27 Permalink
vV

[quote][Wij hebben ´s ochtends afgebeld ivm een vruchtbaarheidsbehandeling, dit kan je niet van te voren plannen en het weekend zat ervoor. Het is in rekening gebracht.
/quote]

uw vruchtbaarheidsbehandeling is toch zeker niet het probleem van uw tandarts, niet door hem gepland, etc.. dus waarom zou hij daar kosten voor krijgen?

Wat ik wel slecht vind is dat er niet 1 lijn getrokken wordt, maar dat kan met meerdere factoren te maken hebben die wij niet kennen. de afspraak van uw broer en de manier waarop dat geregeld wordt met hem staat in ieder geval los van de uwe..

Overigens, voor topicstarter: de praktijk is in ieder geval verplicht wel de naam van de behandelaar waar u was ingepland te geven, sterker nog had men u van tevoren moeten vertellen, al toen de afspraak gepland werd.
Op mijn afspraakkaartjes staat de duur van de afspraak er ook op, kan daar geen discussie over zijn.
wo, 04/29/2009 - 16:41 Permalink