Declaratie voor niet verrichte arbeid

Author:
lahana
Posted:
wo, 06/06/2012 - 15:33
Begin dit jaar zei mijn tandarts dat ik eens bij de mondhygiëniste langs moest gaan. Er is toen niet echt gezegd voor welke reden. Wel heb ik snel last van gele tanden, maar de tandarts haalt elk halfjaar het tandsteen weg en dat is het wel weer prima.
In ieder geval had ik een afspraak gemaakt met de MH. Zij heeft eerst kort in mijn mond gekeken, en toen gezegd hoe ik mijn tanden moet poetsen (dit duurde 1 minuutje). Ze vroeg of ik floste, ik zei nee. Hierop zei ze dat dat ook lastig was met een stangetje dat ik achter mijn tanden heb zitten. Ze zei dat ze bij mij tandsteen ging weghalen, en dan zou het goed zijn. Na minder dan een halfuurtje stond ik weer buiten, en had ze alle tanden van de onderkaak gedaan, behalve de achterste kiezen. Ze zei dat ik 2 weken later terug moest komen voor de laatste kiezen, en mijn bovenkaak. Ook zou ze dan polijsten.
Echter, ik was 60 Euro armer. Ze heeft een intake consult gerekend a 25,00 Euro, en een C214A (gebitsreiniging uitgebreid) voor 35,00 Euro. Het "vieze" was echter dat ze me eerst liet pinnen, en pas toen ik naar buiten liep de factuur gaf. Ze heeft ook geen enkele keer van te voren een bedrag genoemd (voor aanvang van de behandeling). Ok, in de prijzen had ik mezelf moeten verdiepen van te voren. 25 Euro vind ik duur voor een intakeconsult, maar vooruit dan maar. Wel opmerkelijk dat ze de C214 heeft aangepast (ik neem aan dat daar de A voor staat).

Na 2 weken ging ik terug. Ze is toen ALLEEN maar bezig geweest mijn tanden schoon te maken, om het tandsteen te verwijderen. Ze heeft niks anders gedaan. Na zo'n 20 minuutjes was het klaar (ik was 10 minuten te laat aan de beurt, maar ging wel op tijd de deur uit...). Het polijsten ging trouwens in minder dan een halve minuut, ze veegde er over met haar borstel en dat was het. Of dat normaal is weet ik niet, mijn tandarts doet er net wat langer over.
Ook nu mocht ik 60 euro pinnen. Pas daarna kreeg ik de factuur. Helaas heb ik die thuis pas gecontroleerd, en daar zag ik het volgende op staan.
Ze heeft een C112A (preventieve voorlichting) erop staan a 13,50 en een C214 a 46,50. Nou, die C214 heeft ze inderdaad gedaan, dat klopt, al is ze er net 20 minuten mee bezig geweest, en kost ie meer dan de eerste keer. Echter, die C112A heeft ze helemaal niet gedaan! Ik krijg dan ook sterk de indruk dat deze mevrouw graag 60 Euro verdient per half uur, en het liefste in 20 minuten.

Ik kan haar telefonisch niet bereiken, dus ik kan geen verhaal halen. Een website heeft ze niet. Ik voel me nogal bedrogen, en vraag me af wat ik hieraan kan doen. Ik zal blijven proberen haar telefonisch te bereiken en deze kwestie voor te leggen, maar ik vermoed dat zij zal zeggen dat ze wel een C112A heeft gedaan. Wat zijn dan stappen die ik kan ondernemen? Volgens mij probeert deze mevrouw de boel namelijk te flessen.

Alvast bedankt!
lahana

Nou, ze nam net eindelijk een keer op. Ze zei dat ze het zo doet voor de verzekering. De verzekering stelt namelijk een maximum voor een bepaalde behandeling. Zij zei tegen mij dat ze 60 Euro wil krijgen voor een behandeling van een half uur. Op haar prijslijst staat 46,50 voor een C214. Maar omdat dat niet genoeg was, zet ze er dus ook die C112A bij. Zodat ze op een totaalbedrag van 60 Euro komt en het dan wel allemaal krijgt van een verzekering. Mag dat zomaar?
Want ik zei tegen haar dat ik hier niets aan heb, aangezien ik geen tandartsverzekering heb. Dus ik zou hierdoor extra belast worden. Maar ze zei dat dat niet klopte, want als ze dat had geweten zou ze gewoon erop zetten dat de C214 60 Euro kost, zodat de factuur wel klopt. Maar dat mag toch niet? Op haar prijslijst staat 46,50 Euro, mag ze dat zomaar verhogen omdat zij 60 Euro per behandeling wil hebben?
wo, 06/06/2012 - 16:18 Permalink