Voordat mijn ta. zijn praktijk overdeed aan een ander is er in maart nog voor € 300,- verspijkerd aan mijn tanden. Na 3 weken viel de gehele opzet op een tand er weer van af. Hier heb ik direct melding van gemaakt. Onlangs brokkelde ook een ander stuk tand wederom af. Nu ben ik bij de nieuwe ta. geweest. Lokatie en klantenbestand is overgenomen. Behalve de service! Voor de eerder slecht uitgevoerde werkzaamheden moest ik nu gewoon weer betalen. Ze wimpelden het af op de vorige ta. Willen dus alleen de lusten en niet de lasten. Zelfs op een plant zit blijkbaar nog meer garantie!! Kan iemand aangeven of een tandarts inderdaad bij overname van een praktijk niets met de werkzaamheden van de vorige meer heeft te maken? Het lijkt mij dat je zowel de lusten (klantenbestand) als de lasten overneemt.
Voor het overige hangt het er vanaf hoe de tandarts de praktijk heeft ' overgenomen', als er een echte opvolging is dus dat de praktijk is overgenomen met alle lusten en lasten dan lijkt het logisch dat de tandarts voor die gevallen waaraan aan de uitgevoerde prestatie een normering verbonden is deze nieuwe tandarts daar ook service voor moet verlenen.
Het kan echter ook zijn dat op papier de nieuwe tandarts zich normaal heeft gevestigd en open staat voor nieuwe inschrijvingen waarbij patienten van de vertrekkend tandarts voorrang hebben, in dat geval ben je een nieuwe patient en kun je voor eventuele claims alleen terecht bij de vertrekkend tandarts.
Overigens met betrekking tot vullingen geldt voor de tandarts alleen een prestatieverplichting (zonder normering) dus wat dat betreft had u ook bij uw oude tandarts weer opnieuw moeten betalen, tenzij aantoonbaar is dat het werk niet naar beste weten is uitgevoerd.
Geen enkele tandarts zal bij overname de bv of welke handelsvorm ook van zijn voorganger overnemen. Niet alleen zou hij garantie moeten geven op zaken waarvoor hij nooit verdiensten heeft ontvangen, maar ook de achterstallige belastingen van de voorganger moeten gaan betalen