Geschil

Author:
Monique256
Posted:
vr, 01/18/2008 - 21:54
Beste forumlezer,
ik heb een enorm geschil met mijn tandarts en wil overstappen naar een andere tandarts( maar deze heeft een wachtlijst van ca. 6 maanden)! Bij mijn oude tandarts heb drie verschillende visies gekregen! Uiteindelijk een wortelkanaalbehandeling gehad!
Na een aantal weken kreeg ik weer last van deze tand. Tandarts zegt kom maar terug om foto maken, kosten voor U! Hij is ervan overtuigd dat de klacht een andere oorzaak heeft, ook omdat andere tanden ook nog op zijn lijstje van aanpak staan!!
Ik durf en wil hier niet aan beginnen en wil dat hij alleen de al aangepakt tand nakijkt en ben niet bereid nog meer kosten te betalen. Goed is goed of heb je totaal geen garantie op een behandeling? Kan de tandarts b.v. 5 keer van hezelfde foto's maken en in rekening brengen? Wat is jullie raad en kennis in deze? Alvast bedankt!
hello jozefien

garantie op je tanden :D leuk idee! Kan natuurlijk niet, de tandarts behandelt naar beste kunnen en als de klacht blijft dan moet hij verder zoeken.
Op een kroon zal je garantie hebben of een brug, maar op je eigen tanden.....
nieuwe foto kost gewoon weer geld. Ben je niet verzekerd trouwens?
Je hebt duidelijk een vertrouwenscrisis met jouw tandarts, dan kun je inderdaad beter een andere tandarts opzoeken, maar het is niet zo dat deze wel garantie geeft dus of je er nu op vooruit gaat????
Sterkte! :smt006
vr, 01/18/2008 - 22:59 Permalink
mecánico para …

sommige klachten zijn ook niet 100% eenduidige te diagnostiseren. Misschien heeft die kies een barst en lijken de klachten op een zenuw/wortelpuntontsteking. Soms komen pijnklachten van de omliggende bot/tandvleesstructuren. Er kan ook nog een stiekum extra kanaaltje in de kies zitten. Kortom, de klacht is door vaker zien niet duidelijk geworden, dat er dan een optie voor behandelen wordt gekozen is niet vreemd. Dat dat 100% zeker de oplossing was zal waarschijnlijk gezegd zijn. En nu begint het circus weer opnieuw.

Zou het kunnen zijn dat de tandarts op een verkeerd spoor wordt gebracht door de onduidelijke klacht. Ja. En inderdaad, dat is uw risico.

Overigens ben ik bij onduidelijke klachten ook wel eens gaan kijken of er niet bijvoorbeeld geknarst of geklemd wordt. Dat heet uitsluiten van onduidelikheden, diagnostiek door een weinig ingrijpende en terugdraaibare handeling. Echter, als de spalk die dan nodig bleek (vaker was ie wel nodig overigens) om de klacht helder te krijgen overbodig was......betaalde de patient de spalk wel.

Soms is het makkelijk, soms is het lastig, maar ik denk niet dat uw tandarts uw vertrouwen makkelijk terug zal krijgen, dus vertrekken naar een ander is dan misschien maar het beste. Waarbij garantie op succes bij de volgende ook niet verzekerd is natuurlijk.
za, 01/19/2008 - 08:22 Permalink