Wie weet raad ?
Ik heb nog geen meningsverschil met onze tandarts , maar die kan er wel komen
Wat is er gebeurd ..
In oktober 2014 ga ik naar de tandarts en deze constateert een aantal gaatjes. 2 ervan kunnen niet op dat moment worden worden behandeld dus de er wordt er een 2e afspraak voor november gemaakt. Ook wordt er een afspraak gemaakt met de kaakchirurg vanwege een gecompliceerde extractie van een wortel restpunt van een kies.
De behandeling van oktober en november bij de tandarts verlopen voorspoedig en op 8 december ga ik naar de kaakchirurg.
Deze maakt een rontgen foto en constateert nog een 4 tal andere problemen waaronder 1 gaatje , 1 wortelkanaalbehandeling , tandsteen verwijdering, en uitgebreide aandacht voor 3 andere kiezen van het ondergebit die anders mogelijk op korte termijn verloren kunnen gaan. Omdat wij de verzekering moeten bijstellen en het eigen risico ( kies trekken gaat via kaakchirurg en is basisverzekering)
hebben wij n.a.v de bevindingen van de kaakchirurg een afspraak in december 2014 met de tandarts..
De tandarts stelt ons helemaal gerust en geeft aan dat een 2 tal dingen noodzakelijk zijn waaronder het door hem niet geziene gaatje en de wortelkanaalbehandeling.
Ik vraag hem hoe het nu kan dat hij nu een wortelkanaalbehandeling moet gaan doen aan een kies die hij in november nog heeft voorzien van een soort van kroon , maar het medische getermd antwoord is mij niet duidelijk. Het wordt dus een wortelkanaalbehandeling op een net gerepareerde kies.
Overde rest van het advies van vd kaakchirurg wordt ik gerustgesteld en wordt gezegd dat dat nog wel onder controle is door hem.
Er hoeft dus niks meer mee worden gedaan.
Op 30 januari ga ik voor de wortelkanaal behandeling. De tandarts begint eraan , maar aan de discussie en meerdere malen steeds maar weer bekijken van de rontgenfoto wordt de behandeling halverwege gestaakt.
De tandarts is halverwege en zegt dat er niet genoeg vlak overblijft om de kies weer op te kunnen bouwen en stelt vast dat hij getrokken moet worden.
Hij besluit dit zelf ter plekke te doen want alles is toch verdoofd. Helaas lukt het hem niet en na wat gemartel blijf ik zitten met een halve wortel in mijn kaak van een kies die eerst gerepareerd is , waaraan vervolgens een wortelkanaalbehandeling nodig is en die uiteindelijk tegelijkertijd mislukt waardoor ik nu een brief voor de kaakchirurg mee heb. Voor de 2ex binnen 8 weken het eigen risico kwijt. Meerdere behandelingen aan dezelfde kies binnen 8 weken , en een verkeerd gestelde diagnose van de tandarts. Deze roept nu ( in tegenstelling tot zijn plan van 17 december 2014 ) dat het toch het beste is om alle 4 de kiezen te laten trekken en voor een plaatje te gaan. ( dit was het advies van de kaakchirurg dat de tandarts had weggewuifd)
U begrijpt ...ik ben zeer , zeer ontevreden met de 1e diagnose en de maatregelen die wij op basis hiervan met de polis hebben genomen ), de vele behandelingen aan dezelfde kies binnen een (te) kort tijdsbestek, het 2e bezoek aan de kaakchirurg en de onnodige kosten.
De tandarts liet wel weten na de behandeling dat hij uit coulance vanwege de zeperd met de kies , dat hij het tandsteen verwijderen vd rekening wilde laten vervallen.
Als kroon op dit relaas kregen wij gisteren te horen dat het optionele plan om een plaatje te laten maken en de vier overige kiezen te laten trekken door hem per abuis bij de verzekering waren ingediend omdat de assistente dit met de stapel ban januari had gevoegd. U begrijpt ..ik ben op zoek naar een nieuwe tandarts ,maar......Kan ik ook gecompenseerd worden voor onnodige / dubbele kosten door een foute diagnose of een verkeerde inschatting ?
Ik heb nog geen meningsverschil met onze tandarts , maar die kan er wel komen
Wat is er gebeurd ..
In oktober 2014 ga ik naar de tandarts en deze constateert een aantal gaatjes. 2 ervan kunnen niet op dat moment worden worden behandeld dus de er wordt er een 2e afspraak voor november gemaakt. Ook wordt er een afspraak gemaakt met de kaakchirurg vanwege een gecompliceerde extractie van een wortel restpunt van een kies.
De behandeling van oktober en november bij de tandarts verlopen voorspoedig en op 8 december ga ik naar de kaakchirurg.
Deze maakt een rontgen foto en constateert nog een 4 tal andere problemen waaronder 1 gaatje , 1 wortelkanaalbehandeling , tandsteen verwijdering, en uitgebreide aandacht voor 3 andere kiezen van het ondergebit die anders mogelijk op korte termijn verloren kunnen gaan. Omdat wij de verzekering moeten bijstellen en het eigen risico ( kies trekken gaat via kaakchirurg en is basisverzekering)
hebben wij n.a.v de bevindingen van de kaakchirurg een afspraak in december 2014 met de tandarts..
De tandarts stelt ons helemaal gerust en geeft aan dat een 2 tal dingen noodzakelijk zijn waaronder het door hem niet geziene gaatje en de wortelkanaalbehandeling.
Ik vraag hem hoe het nu kan dat hij nu een wortelkanaalbehandeling moet gaan doen aan een kies die hij in november nog heeft voorzien van een soort van kroon , maar het medische getermd antwoord is mij niet duidelijk. Het wordt dus een wortelkanaalbehandeling op een net gerepareerde kies.
Overde rest van het advies van vd kaakchirurg wordt ik gerustgesteld en wordt gezegd dat dat nog wel onder controle is door hem.
Er hoeft dus niks meer mee worden gedaan.
Op 30 januari ga ik voor de wortelkanaal behandeling. De tandarts begint eraan , maar aan de discussie en meerdere malen steeds maar weer bekijken van de rontgenfoto wordt de behandeling halverwege gestaakt.
De tandarts is halverwege en zegt dat er niet genoeg vlak overblijft om de kies weer op te kunnen bouwen en stelt vast dat hij getrokken moet worden.
Hij besluit dit zelf ter plekke te doen want alles is toch verdoofd. Helaas lukt het hem niet en na wat gemartel blijf ik zitten met een halve wortel in mijn kaak van een kies die eerst gerepareerd is , waaraan vervolgens een wortelkanaalbehandeling nodig is en die uiteindelijk tegelijkertijd mislukt waardoor ik nu een brief voor de kaakchirurg mee heb. Voor de 2ex binnen 8 weken het eigen risico kwijt. Meerdere behandelingen aan dezelfde kies binnen 8 weken , en een verkeerd gestelde diagnose van de tandarts. Deze roept nu ( in tegenstelling tot zijn plan van 17 december 2014 ) dat het toch het beste is om alle 4 de kiezen te laten trekken en voor een plaatje te gaan. ( dit was het advies van de kaakchirurg dat de tandarts had weggewuifd)
U begrijpt ...ik ben zeer , zeer ontevreden met de 1e diagnose en de maatregelen die wij op basis hiervan met de polis hebben genomen ), de vele behandelingen aan dezelfde kies binnen een (te) kort tijdsbestek, het 2e bezoek aan de kaakchirurg en de onnodige kosten.
De tandarts liet wel weten na de behandeling dat hij uit coulance vanwege de zeperd met de kies , dat hij het tandsteen verwijderen vd rekening wilde laten vervallen.
Als kroon op dit relaas kregen wij gisteren te horen dat het optionele plan om een plaatje te laten maken en de vier overige kiezen te laten trekken door hem per abuis bij de verzekering waren ingediend omdat de assistente dit met de stapel ban januari had gevoegd. U begrijpt ..ik ben op zoek naar een nieuwe tandarts ,maar......Kan ik ook gecompenseerd worden voor onnodige / dubbele kosten door een foute diagnose of een verkeerde inschatting ?
Re: Kosten na verkeerde beoordeling tandarts
Kern van de discussie moet dan gaan over of wat niet mogelijk bleek al gelijk zonder verdere behandeling/start werk zichtbaar was en inschatbaar was of te voorkomen was. lastig... ook na dik 25 jaar vergis ik mij wel eens in beeld foto en wat wat je tegenkomst als je eenmaal bezig bent.
Is zoiets als een orthopeed aansprakelijk willen stellen wanneer tijdens de operatie blijkt dat de knie niet herstelbaar is en door een kunstknie vervangen moet worden.
Soms zou ik willen dat ik helderziende was...
Re: Kosten na verkeerde beoordeling tandarts
Ik heb in mijn bovenkaak een brug van 7 tanden en kiezen. Bij het trekken van een kies heeft de tandarts een kies getrokken die als een van de steunpilaren voor de brug diende. De tandarts heeft niet bemerkt dat betreffende kies aan brug zat. Nu is deze brug ook beschadigd door het pogen te trekken van de " slechte kies"en zit los. Toen de tandarts dit merkte, toen heeft hij betreffende kies losgeslepen van de brug en de kies die verwijderd moest worden als nog verwijderd. Wie draait hier voor de te verwachte kosten op. Ik mag er toch verwachten dat de tandarts na het maken van de foto's , kan zien hoe het zit. De brug is indertijd door deze tandarts geplaatst. Hij heeft het overzicht van die gebeurtenis via zijn pc bekeken.ik vind het heel vervelend dat de brug beschadigd is.
Hoe ga ik dit oplossen?
Re: Kosten na verkeerde beoordeling tandarts
Maar een tandarts die niet in de gaten heeft dat hij aan een brug zit te sjorren... Ik zou me er niet meer zo lekker bij voelen denk ik.
Re: Kosten na verkeerde beoordeling tandarts
Re: Kosten na verkeerde beoordeling tandarts
Re: Kosten na verkeerde beoordeling tandarts
Eventuele genomen foto's dient de des betreffende TA in copie te overleggen..
Ik houd u op de hoogte!!!!! Het is dus niet altijd dat een ta aan het langste eind trekt.......