Sinds afgelopen maandag heb ik een brug in mijn mond die niet goed lijkt te zitten en waarbij de kroon op mijn kies niet aansluit op het tandvlees en er nu een tandhals bloot ligt (en dat doet pijn bij het poetsen, drinken en ook bij het ademhalen in de open lucht). Tot nu toe geeft de tandarts niet thuis en ik ga volgende week voor een tweede mening naar een andere tandarts. Nu heb ik echter nog wel een aantal vragen en ik hoop dat iemand daar een antwoord op heeft.
Nu komen mijn vragen:
Had iemand mij moeten vertellen bij het maken van de afspraak dat de tandarts die de offerte heeft opgesteld er een maand later niet meer zou werken of dat mijn oorspronkelijke tandarts niet meer zou terugkomen. Als ik dat had geweten dan had ik nl. misschien nog wel wat verder gekeken. Met deze 2 tandartsen klikte het nl. heel goed en met tandarts nummer 3 helemaal niet.
Ik ben er sinds gisteren achter dat tandarts nummer 3 pas sinds eind juni haar bul heeft. Ik het het vermoeden dat ik haar eerste patiënt ben IRL die voor een brug kwam. Een andere reden kan ik niet verzinnen waarom zij mij uiteindelijk 5 afspraken wilde geven. Had zij mij moeten vertellen dat zij nog niet zo ervaren was? Al bij de eerste afspraak (90 minuten, beslijpen twee tanden en happen) kwam zij in tijdnood. Nu verwijt zij mij dat ik heb gevraagd bij de vierde afspraak de brug vast te zetten (ik heb geen vrije dagen meer omdat ik deze maand o.a. een paar operaties moet afspreken en onderzoeken moet ondergaan en ik wist niet bij het begin van de brugbehandelin dat de tandarts zoveel tijd nodig had, daarnaast gaf zij mij tot 2x toe geen uitsluitsel waarom de brug eerst met tijdelijk cement vastgezet moest worden....niet meer dan 'het is makkelijker los te maken' en 'omdat ik de tandarts ben').
De tandarts zegt nu dat ik teruggetrokken tandvlees had (mij niets van bekend) en dat mijn tandhals smal blek te zijn bij het beslijpen waardoor zij de kroon niet heeft laten aansluiten (dit was ook ook niet bij mij bekend maar wel de reden dat ik nu pijn heb sinds maandag). Had zij mij hierover niet moeten informerenzodat ik misschien voor een andere optie had kunnen kiezen, zij wist nl. toen al dat ik astmamedicijnen gebruik die veel aanslag veroorzaken op mijn tanden. Nu ben ik als de dood dat die aanslag op dit tandhals terecht komen en als ik dan naar de mondhygieniste moet....brrrrr. Verder heb ik uiteraard hetzelfde 'euvel' aan de andere kant. Ook een brug maar nooit iets gehoord over dat mijn tandhalsen zo smal zouden zijn, er zijn ook geen foto's gemaakt overigens die stonden wel op de offerte. Toen de noodkroon al niet bepaald prettig zat vertelde zij mij dat dit vermoelijk zou komen omdat de noodkroon niet goed aansloot maar nu zit de brug erin en die sluit op de molaar helemaal niet aan.
Ik heb het gevoel dat ik dus niet juist ben geinformeerd en dat de tandarts dermate onervaren was dat zij vijf afspraken meende nodig te hebben. Zij verwijt mij nu dat zij mij niet heeft geinformeerd en dat zij in tijdsnood kwam. Toen de brug werd geplaatst (nog geinformeerd of dat echt wel lukte in 30 minute) kwam zij in tijdsnood en zette op een gegeven moment de stoel omhoog (toen ik aangaf dat hij echt nog niet goed zat) en ze 'kijk het maar een weekje aan' maar zij wist dat ik a.s. maandag afspraken heb bij andere artsen, maar ja er zaten mensen in de wachtkamer. Nu zegt men (nadat ik om uitleg vroeg) dat het te druk is in de praktijk en dat de tandarts geen tijd heeft. Ik voel me werkelijk behoorlijk k*t.
Nu komen mijn vragen:
Had iemand mij moeten vertellen bij het maken van de afspraak dat de tandarts die de offerte heeft opgesteld er een maand later niet meer zou werken of dat mijn oorspronkelijke tandarts niet meer zou terugkomen. Als ik dat had geweten dan had ik nl. misschien nog wel wat verder gekeken. Met deze 2 tandartsen klikte het nl. heel goed en met tandarts nummer 3 helemaal niet.
Ik ben er sinds gisteren achter dat tandarts nummer 3 pas sinds eind juni haar bul heeft. Ik het het vermoeden dat ik haar eerste patiënt ben IRL die voor een brug kwam. Een andere reden kan ik niet verzinnen waarom zij mij uiteindelijk 5 afspraken wilde geven. Had zij mij moeten vertellen dat zij nog niet zo ervaren was? Al bij de eerste afspraak (90 minuten, beslijpen twee tanden en happen) kwam zij in tijdnood. Nu verwijt zij mij dat ik heb gevraagd bij de vierde afspraak de brug vast te zetten (ik heb geen vrije dagen meer omdat ik deze maand o.a. een paar operaties moet afspreken en onderzoeken moet ondergaan en ik wist niet bij het begin van de brugbehandelin dat de tandarts zoveel tijd nodig had, daarnaast gaf zij mij tot 2x toe geen uitsluitsel waarom de brug eerst met tijdelijk cement vastgezet moest worden....niet meer dan 'het is makkelijker los te maken' en 'omdat ik de tandarts ben').
De tandarts zegt nu dat ik teruggetrokken tandvlees had (mij niets van bekend) en dat mijn tandhals smal blek te zijn bij het beslijpen waardoor zij de kroon niet heeft laten aansluiten (dit was ook ook niet bij mij bekend maar wel de reden dat ik nu pijn heb sinds maandag). Had zij mij hierover niet moeten informerenzodat ik misschien voor een andere optie had kunnen kiezen, zij wist nl. toen al dat ik astmamedicijnen gebruik die veel aanslag veroorzaken op mijn tanden. Nu ben ik als de dood dat die aanslag op dit tandhals terecht komen en als ik dan naar de mondhygieniste moet....brrrrr. Verder heb ik uiteraard hetzelfde 'euvel' aan de andere kant. Ook een brug maar nooit iets gehoord over dat mijn tandhalsen zo smal zouden zijn, er zijn ook geen foto's gemaakt overigens die stonden wel op de offerte. Toen de noodkroon al niet bepaald prettig zat vertelde zij mij dat dit vermoelijk zou komen omdat de noodkroon niet goed aansloot maar nu zit de brug erin en die sluit op de molaar helemaal niet aan.
Ik heb het gevoel dat ik dus niet juist ben geinformeerd en dat de tandarts dermate onervaren was dat zij vijf afspraken meende nodig te hebben. Zij verwijt mij nu dat zij mij niet heeft geinformeerd en dat zij in tijdsnood kwam. Toen de brug werd geplaatst (nog geinformeerd of dat echt wel lukte in 30 minute) kwam zij in tijdsnood en zette op een gegeven moment de stoel omhoog (toen ik aangaf dat hij echt nog niet goed zat) en ze 'kijk het maar een weekje aan' maar zij wist dat ik a.s. maandag afspraken heb bij andere artsen, maar ja er zaten mensen in de wachtkamer. Nu zegt men (nadat ik om uitleg vroeg) dat het te druk is in de praktijk en dat de tandarts geen tijd heeft. Ik voel me werkelijk behoorlijk k*t.
Re: Laatste vragen............
Door u wel te laten behandelen bent u wel akkoord gegaan met de neiuwe behandelaar.
over ervaring hoeft in principe niet gerept te worden, zij heeft de bul. maar er moet wel voldoende tijd genomen worden, dat kan en mag niet ten koste gaan van u. Laat middels een second opinion door een tandarts buiten het werkgebied van deze praktijk de brug beoordelen, aan de hand daarvan verder zien.
Re: Laatste vragen............
Re: Laatste vragen............
Re: Laatste vragen............
Re: Laatste vragen............
Re: Laatste vragen............
Re: Laatste vragen............
Re: Laatste vragen............