Goedemiddag,
Ik zit met een vraag. Kan ik mijn tandarts aansprakelijk stellen voor achterstallig onderhoud en verkeerde analyses. Het is nl zo dat ik mijn tandarts in Ede niet meer vertrouwde omdat er voor de zoveelste keer een vulling uitviel en ik na een wortelkanaalbehandeling nog steeds last heb en nog wat andere klachten. Feitelijk vertrouwde ik het niet meer. Temeer omdat er altijd heel haastig werd gewerkt, veel tekenen van ergernis werden vertoond tijdens de behandeling en ik gewoon zelf om afspraken moest vragen. Nu ben ik van tandarts gewisseld (gelukkig) en daar bleek dat ik na de laatste controle en behandeling (klaar voor een half jaar) bij mijn vorige tandarts nog heel veel gaatjes had, ik nog een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan,tandsteen verwijderd moest worden en het advies om als alle behandelingen klaar zijn (4 keer anderhalf uur) naar de mondhygieniste te gaan , etc. etc. Zoiets moet echt niet kunnen in een modern land met goede regelgeving (hoop ik).
Het probleem is dat ik na mijn laatste behandeling bij vorige tandarts mijn verzekering teruggeschroefd heb omdat ik volledig gesaneerd dacht te zijn.
Vraag: wat kan ik nu het beste doen? Zilveren kruis nam het in behandeling maar daarvan krijg ik na een maand een brief dat ik zelf contact moet opnemen met mn tandarts. Dat schiet dus niet op. Dat heb ik al gedaan maar ben vooral benieuwd, kan ik de kosten op een bepaalde manier verhalen? Wat moet ik aantonen? Ik heb foto's van mijn behandelingen opgestuurd gekregen maar volgens mij lang niet alles. Kan ik met behulp van nieuwe tandarts iets ondernemen?
Alvast dank voor de mogelijke hulp.
Ik zit met een vraag. Kan ik mijn tandarts aansprakelijk stellen voor achterstallig onderhoud en verkeerde analyses. Het is nl zo dat ik mijn tandarts in Ede niet meer vertrouwde omdat er voor de zoveelste keer een vulling uitviel en ik na een wortelkanaalbehandeling nog steeds last heb en nog wat andere klachten. Feitelijk vertrouwde ik het niet meer. Temeer omdat er altijd heel haastig werd gewerkt, veel tekenen van ergernis werden vertoond tijdens de behandeling en ik gewoon zelf om afspraken moest vragen. Nu ben ik van tandarts gewisseld (gelukkig) en daar bleek dat ik na de laatste controle en behandeling (klaar voor een half jaar) bij mijn vorige tandarts nog heel veel gaatjes had, ik nog een wortelkanaalbehandeling moest ondergaan,tandsteen verwijderd moest worden en het advies om als alle behandelingen klaar zijn (4 keer anderhalf uur) naar de mondhygieniste te gaan , etc. etc. Zoiets moet echt niet kunnen in een modern land met goede regelgeving (hoop ik).
Het probleem is dat ik na mijn laatste behandeling bij vorige tandarts mijn verzekering teruggeschroefd heb omdat ik volledig gesaneerd dacht te zijn.
Vraag: wat kan ik nu het beste doen? Zilveren kruis nam het in behandeling maar daarvan krijg ik na een maand een brief dat ik zelf contact moet opnemen met mn tandarts. Dat schiet dus niet op. Dat heb ik al gedaan maar ben vooral benieuwd, kan ik de kosten op een bepaalde manier verhalen? Wat moet ik aantonen? Ik heb foto's van mijn behandelingen opgestuurd gekregen maar volgens mij lang niet alles. Kan ik met behulp van nieuwe tandarts iets ondernemen?
Alvast dank voor de mogelijke hulp.
Re: meerdere klachten tandarts in Ede
Als u de zoekfunctie gebruikt mbt indienen klacht moet u een heel eind komen want daar is al heel veel over geschreven.
Trek toch een jaar uit voor de zaak bij de klachtencommissie als het niet in mediationtraject te regelen is, daarna nog een jaar of wat voor een civiele procedure indien de tandarts inderdaad bij de tuchtraad de zak op de kop krijgt . De klachtencommissie gaat er alleen over of de klacht gegrond is en ao ja wat de straf voor de tandarts wordt. Financiele zaken worden daar niet geregeld maar dat kan via de rechter met de uitspraak van de tuchtcommissie in de hand.
Re: meerdere klachten tandarts in Ede
Re: meerdere klachten tandarts in ****
Re: meerdere klachten tandarts in ****