Hallo,
Onlangs kreeg ik een brief door de bus met de mededeling dat ik spoedig een rekening zal ontvangen voor het missen van een afspraak.
Deze afspraak heb ik echter nooit gemaakt.
Ik heb gebeld met de assistente, en ik werd grofweg uitgemaakt voor een leugenaar.
Nu heb ik in mijn verleden 2 afspraken gemist.
De eerste keer in het begin van 2009, en de tweede in november van 2009.
Deze heb ik beide genoteerd in mijn agenda, en ik kan me bovendien het telefoongesprek dat ik hiervoor had moeten voeren nog herinneren.
Ik heb vanzelfsprekend de rekening voor deze gemiste afspraken op tijd betaald.
Dit is voor mij niet meer dan logisch.
Maar om nu te gaan betalen voor een afspraak die ík nooit gemaakt heb...
De assistente behandelde mij zeer onvriendelijk aan de telefoon, en gaf mij daarnaast foutieve informatie door.
Ik vroeg namelijk hoe ik kan stoppen bij deze tandarts en ze gaf me een niet bestaand emailadres door.
Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee aanmoet?
Hoe kan ik aantonen dat ik de afspraak niét gemaakt heb?
En hoe kan ik de tandarts hiervoor op het matje roepen zodat dit niet consequent gebeurd?
Groeten,
JesseJ
Onlangs kreeg ik een brief door de bus met de mededeling dat ik spoedig een rekening zal ontvangen voor het missen van een afspraak.
Deze afspraak heb ik echter nooit gemaakt.
Ik heb gebeld met de assistente, en ik werd grofweg uitgemaakt voor een leugenaar.
Nu heb ik in mijn verleden 2 afspraken gemist.
De eerste keer in het begin van 2009, en de tweede in november van 2009.
Deze heb ik beide genoteerd in mijn agenda, en ik kan me bovendien het telefoongesprek dat ik hiervoor had moeten voeren nog herinneren.
Ik heb vanzelfsprekend de rekening voor deze gemiste afspraken op tijd betaald.
Dit is voor mij niet meer dan logisch.
Maar om nu te gaan betalen voor een afspraak die ík nooit gemaakt heb...
De assistente behandelde mij zeer onvriendelijk aan de telefoon, en gaf mij daarnaast foutieve informatie door.
Ik vroeg namelijk hoe ik kan stoppen bij deze tandarts en ze gaf me een niet bestaand emailadres door.
Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee aanmoet?
Hoe kan ik aantonen dat ik de afspraak niét gemaakt heb?
En hoe kan ik de tandarts hiervoor op het matje roepen zodat dit niet consequent gebeurd?
Groeten,
JesseJ
Re: Nooit afspraak gemaakt, wel rekening betalen
Als het telefonisch niet in redelijkheid kan zou ik een brief sturen aan de tandarts en de zaak uitleggen. Uiteraard gaat u niet betalen.
Nou, als u toch weg wilt bij deze tandarts, is dat dan nog relevant?
Re: Nooit afspraak gemaakt, wel rekening betalen
Nja, het leek me wel relevant voor de andere clienten maar dat zal dan wel altruïsme van mijn kant zijn ;-)
Wat betreft mijn rechten: als de tandarts stug blijft aandringen op het betalen van de onrechtmatig verstuurde factuur, welke stappen zou ik dan nog eventueel kunnen zetten (behalve niet betalen)?
Mvg,
JesseJ
Re: Nooit afspraak gemaakt, wel rekening betalen
Het is wel het beste eerst te proberen normaal overleg aan te gaan. Het gaat natuurlijk om een misverstand, de tandarts stuurt niet voor zijn lol zo'n rekening. Daar moet toch uit te komen zijn met een beetje volhardendheid. Dat de tandarts niet meteen toegeeft is logisch, patienten zullen immers soms de neiging hebben glashard te ontkennen terwijl de feiten anders liggen.
Re: Nooit afspraak gemaakt, wel rekening betalen
Komt trouwens heel vaak voor hoor dat iemand niet meer weet dat ie 6 mnd geleden bv al een controle afspraak gepland heeft. mn die sms dienst kost geld, maar weegt ruimschoots op tegen het voordeel namelijk aanzienlijk minder vergeten afspraken en tevens minder discussie indien toch.