normaal?

Author:
tempest
Posted:
zo, 05/16/2010 - 21:03
Is het normaal dat je in het weekend, voor 8 uur 's avonds niet meer terecht kunt met acute pijnklachten?

voor mij is dit niet normaal, ik heb een tandarts in een andere gemeente dan mijn man.

mijn man verrekt van de pijn, wil geholpen worden, vanavond om 7 uur bel ik het noodnummer maar hij wordt niet geholpen, moet zich morgen maar melden bij zijn eigen tandarts.

Per dienstdoend tandarts is dit anders heb ik begrepen van het bandje /in verband met hemelvaart stond er een heel riedeltje dienstdoende tandartsen met elk een ander beleid/.
In elk geval moet je bij elke tandarts je legitimatie, zorgpasje en geld meenemen.
maar deze tandarts had vandaag 2x spreekuur, de laatste van was 5 tot half 6 en daarna is hij uitsluitend bereikbaar voor ongevallen en nabloedingen, pijnklachten kunnen wachten.

Ik vind dit niet klantvriendelijk eigenlijk.
tempest

vraagteken
ik snap je opmerking niet

ik heb mijn eigen tandarts gebeld en kreeg een dienstdoend tandarts, bij wie ik, als ík pijnklachten gelijk terecht had gekund, maar helaas mag hij geen patienten uit een andere regio aannemen, ook niet als we hem zouden betalen.
zo, 05/16/2010 - 21:26 Permalink
vV

u moet zich ook wenden tot de tandarts van uw man, die regio valt hij ook onder voor pijnklachten buiten normale werktijden. (deze info had u eerst niet gegeven, graag volledig zijn).
zo, 05/16/2010 - 21:28 Permalink
tempest

Is het normaal dat je in het weekend, voor 8 uur 's avonds niet meer terecht kunt met acute pijnklachten?

voor mij is dit niet normaal, ik heb een tandarts in een andere gemeente dan mijn man.
mijn man verrekt van de pijn, wil geholpen worden, vanavond om 7 uur bel ik het noodnummer maar hij wordt niet geholpen, moet zich morgen maar melden bij zijn eigen tandarts.

Per dienstdoend tandarts is dit anders heb ik begrepen van het bandje /in verband met hemelvaart stond er een heel riedeltje dienstdoende tandartsen met elk een ander beleid/.
In elk geval moet je bij elke tandarts je legitimatie, zorgpasje en geld meenemen.
maar deze tandarts had vandaag 2x spreekuur, de laatste van was 5 tot half 6 en daarna is hij uitsluitend bereikbaar voor ongevallen en nabloedingen, pijnklachten kunnen wachten.

Ik vind dit niet klantvriendelijk eigenlijk.
zo, 05/16/2010 - 21:38 Permalink
tempest

u moet zich ook wenden tot de tandarts van uw man, die regio valt hij ook onder voor pijnklachten buiten normale werktijden. (deze info had u eerst niet gegeven, graag volledig zijn).


de info had ik gegeven in mijn bericht.

verder niets en.

mijn man gaat een klacht indienen (voor wat het waard is), we zijn erachter dat de tandarts wel had moeten helpen.
ma, 05/17/2010 - 08:50 Permalink
vV

als het goed is bent u doorverwezen naar de dienst in de regio waar de tandarts van uw man gevestigd is. die had gewoon moeten helpen, mits en tenzij. Een spoeddienst is geen 24 uurs AH voor pijnklachten.
Wanneer waren de pijnklachten begonnen?
ma, 05/17/2010 - 08:54 Permalink
Chris888

Vertaling: :wink:
De vervanger in de regio van de tandarts van haar man was voor pijnklachten slechts beschikbaar tijdens 2 spreekuren, daarbuiten alleen voor ongevallen en nabloedingen.
De vraag was of dat normaal is, want bij de vervanger in de regio van haar eigen tandarts kunnen mensen ook later op de avond nog terecht voor pijnklachten.

Het antwoord is volgens mij indirect ook al gegeven: voor acute pijnklachten is het wel normaal dat je terecht kunt bij een spoeddienst, duren de pijnklachten al langer dan had je eerder moeten bellen zodat gebruik gemaakt had kunnen worden van de spreekuren (en liefst nog eerder tijdens normale werkuren denk ik, want de spoeddienst is geen 24uurs AH voor pijnklachten).
ma, 05/17/2010 - 10:17 Permalink
vV

knap dat je dat eruit destilleert, ik lees dat er niet (duidelijk genoeg) in. Belangrijk punt blijft wanneer de pijnklachten begonnen zijn, dat heb ik nog steeds niet beantwoord gekregen.

Verder hangt het er maar net vanaf wat de tandartsen onderling hebben afgesproken, en dat kan en mag best per regio/dienstregeling verschillen, maar als het idd alleen voor nabloedingen en ongevallen was raken de acute pijnklachten ondergesneeuwd, en dat is niet de bedoeling.
Maar wat ik bedoel: hoe acuut waren de klachten eigenlijk.. als die al vroeg op de dag begonnen waren, of zelfs al een dag eerder valt het `s avonds niet meer onder acuut.
ma, 05/17/2010 - 10:22 Permalink
tempest

wel geen idee wanneer het begon (het is niet mijn mond he), 2 weken geleden is hij behandeld, was over maar het begon weer.

of het nu 's ochtends, 's middags begon, of tegen de avond, hij verrekte in elk geval van de pijn en rond een uur of 7 wilde hij dat ik de dienstdoend tandarts belde.

maar zelfs áls je 's ochtends al pijn hebt... dan kijk je het toch eerst aan, je neemt een ibuprofen met paracetamol maar je rent niet gelijk naar de tandarts.

les 1 is wel dat ik op de hoogte wil zijn van de weekendregeling, zodat we daar rekening mee kunnen houden.

maar ik blijf het achterlijk vinden dat je op zondagavond om 7 uur nergens in ***** terecht kunt met pijnklachten.

heb het maar even bewerkt want ik weet niet of plaatsvermelding mag.
ma, 05/17/2010 - 13:02 Permalink
vV

maar zelfs áls je 's ochtends al pijn hebt... dan kijk je het toch eerst aan, je neemt een ibuprofen met paracetamol maar je rent niet gelijk naar de tandarts.
of het nu door de week of in het weekend is: zeker als iets recent behandeld is en je staat al op met pijn die zo erg is dat er dubbele pijnstillers genomen worden (!) , ga je nadenken en nagaan wat de opties zijn (een beetje rekening houden met degeen die verwacht/geacht wordt te helpen mag ook wel ...hoeft niet gelijk rennen te zijn). ook in het weekend zijn er tandartsen, zowaar (is in de nodige landen om ons heen ook wel anders...) dus waarom bij ons voor eenvoudige blijkbaar toch echt niet acute (want dat is de issue hier) pijnklachten verwacht wordt dat met de knip van de vinger actie ondernomen moet worden .....

zoals ik al stelde: het is geen 24 uurs AH waar de patient maar zelf als enige uitmaakt wanneer er actie genomen wordt, zeker niet wanneer men eerst de hele dag (of weekend zelfs..?)voorbij heeft laten gaan en geen actie genomen heeft, of telefonisch overleg met een dienstdoend tandarts of wat dan ook. nee NU bellen, en als het even kan NU geholpen worden, zo komt het op mij over. En als de in gedachten bestaande 24 uurs AH in de realiteit niet blijkt te bestaan gaan we maar klagen. Overigens: mbt het punt klantvriendelijkheid: die is er, er zijn in het weekend echt tandartsen bereikbaar/beschikbaar, en voor meer dan alleen pijnklachten, maar zoals ik stelde, niet 24/7. is de realiteit, is echt klantvriendelijk ook nog eens. sterker nog ook patientvriendelijk, maar er zijn best wel (realistische) grenzen.
ma, 05/17/2010 - 13:20 Permalink
tempest

Ik begrijp dat het er geen 24/24 service is, ik begrijp ook dat er grenzen zijn maar 7 uur 's avonds in het weekend, vind ik geen vreemde tijd om te vragen om hulp.

was het 3 uur in de nacht geweest, dan is het wat anders.

toch is het vreemd dit zo plaatselijk geregeld is, bij de tandarts die ik heb (in een andere gemeente dus) had ik terecht gekund, woon je in ***** dan verrekt de tandarts je te helpen.

Overigens gaat hij hier op aangesproken worden door mijn mans eigen tandarts, die vindt ook dat mijn man geholpen had moeten worden gezien de klachten.
ma, 05/17/2010 - 13:26 Permalink
vV

zondagavond 7 uur of maandagavond, in essentie geen echt verschil hoor, de eigen tandarts is (tenzij hij toevallig zelf dienst heeft) natuurlijk, pas de volgende ochtend weer bereikbaar.

Maar blijkbaar heeft de dienstdoende tandarts zich niet aan de plaatselijk gemaakte afspraken gehouden, gezien de reactie van de eigen tandarts. Ik vermoed een zenuwontsteking? Overigens: laat de eigen tandarts eea afhandelen, een klacht schiet u niet echt iets mee op, behalve nog meer ergernis.
In het ergste geval krijgt hij een waarschuwing.
ma, 05/17/2010 - 14:14 Permalink
pfff26

Jeetje wat een verhaal. Ik zou het op mijn werk niet kunnen maken 'sorry ik kan je niet helpen" zou wat zijn!

@ tandarts waarom geen klacht indienen? het is naar mijn idee ook niet klantvriendelijk! pijnklachten kunnen wachten.. nou lekker dan! Daarnaast kan ik inkomen dat je niet gelijk aan de bel trekt en soms dingen even aankijkt. Ik zou aangegeven hebben dat ik ACUUT pijn heb gekregen als ik niet geholpen zou worden. Dat het niet dragelijk is. Het zou wat zijn om klanten af te wimpelen "wacht maar tot morgen"
Nee dat is niet klantvriendelijk. heerlijk lijkt het me om het tegen mijn clienten te zeggen, wacht maar tot morgen, dan krijg je hulp! Nou reken maar dat er een klacht ingediend wordt tegen mij :o

Maar goed ieder zo ze mening! Ik denk dan er wordt toch betaald? het hoort bij je job!
di, 06/01/2010 - 13:13 Permalink
vV

waarom geen klacht indienen?
omdat de winst niet in verhouding staat tot de hoeveelheid werk en stress? en dan maar afwachten of klager wel gelijk krijgt, want we horen hier maar 1 kant, de andere kant mag ook wat vertellen, en uitleg geven, en als die uitleg plausibel overkomt, binnen het kader past van de regelgeving op dit punt en de afspraken die gemaakt zijn is het : klacht ongegrond.

Het hangt er dus maar net vanaf hoe principieel iemand is.
Vaak kan je maar beter doorgaan met ademhalen en richten op belangrijker zaken, terugdraaien kan toch niet meer. de door indienen van een klacht bij klager veroorzaakte stress staat m.i. niet in verhouding tot te verwachten resultaat.

Schrijf het desnoods van je af, brief aan weigerend tandarts bv.
di, 06/01/2010 - 15:42 Permalink