Helaas heeft mijn vriendin haar afspraak gemist bij de tandarts en mondhygiëniste. De reden hiervan is dat wij niet konden terugvliegen vanaf ons vakantieadres door een aswolk ten gevolgen van de IJslandse vulkaan.
Ik heb de tandarts een kopie gestuurd van de verklaring die wij hebben gehad van de airline, echter de tandarts blijft van mening dat wij moeten betalen.
Staat de tandarts in zijn recht en is een dergelijke klantonvriendelijke opstelling gebruikelijk?
Danny uit Zwaag
Ik heb de tandarts een kopie gestuurd van de verklaring die wij hebben gehad van de airline, echter de tandarts blijft van mening dat wij moeten betalen.
Staat de tandarts in zijn recht en is een dergelijke klantonvriendelijke opstelling gebruikelijk?
Danny uit Zwaag
Re: Ondanks overmacht (aswolk) toch een gepeperde rekening
In mijn praktijk konden meerdere mensen niet komen, vanwege de aswolk. Op 1 na hebben allen afgezegd. Sommigen hebben dat via email gedaan, anderen hebben zelf gebeld of bijvoorbeeld een zus die dan weer afgebeld heeft. Degene die niet heeft gebeld heeft ook een rekening ontvangen. Geen volledige, maar wel een rekening.
Dat uw vriendin er niet was, is een risico van op vakantie gaan met het vliegtuig en zou geen risico voor uw tandarts moeten zijn.
Re: Ondanks overmacht (aswolk) toch een gepeperde rekening
Re: Ondanks overmacht (aswolk) toch een gepeperde rekening
Ik zou zeggen: verhaal de kosten op de vliegmaatschappij of op de reisverzekering?, die zijn lijkt mij eerste (en enige) aanspreekpunt. leuk dat ze een verklaring afgeven maar wat moet de tandarts daar dan mee? Als u er niet was en ook de afspraak niet tijdig heeft geannuleerd of dat iemand anders heeft laten doen staat de tandarts volledig in zijn recht. Ik heb ook de nodige afzeggingen gehad, gelukkig allemaal zodanig op tijd dat de plekken met anderen gevuld konden worden, dus er is geen enkele nota uitgegaan voor niet nagekomen afspraken.
Re: Ondanks overmacht (aswolk) toch een gepeperde rekening