REKENING TANDARTS

Author:
anoekje
Posted:
za, 01/10/2009 - 17:04
nadat mijn vulling geplaats was kreeg ik enorm veel pijn bij de vulling. nadat dit niet weg wou gaan, heb ik maar een afspraak
gemaakt met de tandarts om even naar de vulling te kijken.
de tandarts had er naar gekeken en ik verging van de pijn. er was volgens haar niks mis met de vulling en maakte een foto.Maar voor die ene bezoek heb ik wel moeten betalen? bij mijn vorige tandarts hoefde dat niet, omdat ik pijn heb gekregen n.a.v de vulling die door de tandarts zelf is gedaan.
nu moet ik betalen,omdat de vulling niet goed is gedaan.(de lijm heeft waarschijnlijk niet goed gepakt). de tandarts heeftb de rekening rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar gedeclareerd,zonder dat ik ervan wist.

ik zou graag willen weten of er meer mensen dit hebben meegemaakt? en of iemand tips voor mij heeft.
vV

als ie niet goed is gedaan hoeft u niet te betalen omdat niet aan de inspanningsverplichting is voldaan. Als ie wel goed is gedaan maar het zijn onverwachte complicaties omdat het lichaam niet reageert zoals verwacht en gewenst zijn alle extra consulten etc wel voor uw rekening, het is niet anders. u stelt dat de lijm niet goed heeft gepakt, is dat uw visie of van de tandarts?
za, 01/10/2009 - 18:32 Permalink
yack

Nou zal ik mijn verhaal even doen, in mijn stad is geen tand arts te krijgen dus ik moet het doen met wie ik heb. De eerste reperatie die hij heeft gedaan brak de vuling er uit toen een tweede keer drie maanden later brak de hele kies, gelukig waren de wortels gevuld dus last had ik niet maar wel 500 euro lichter. gelukig betaalde het ziekte verzekering. Ondanks dat bij de volgende controlle liet hij gewoon de afgebroken kies zitten wel een reperatie linker hoek tand. drie maanden later hoek tand brak af. weer een gevulde wortel geen probleem.

Nu ergens in eind 2008 kies pijn ik naar een nood tand arts en die zij je kan beter alles laten trekken, wortel kanaal behandeling en nood vulling wel van de pijn af. Op naar mijn eigen tandarts , meteen de vraag of hij niet beter alles kon trekken nee was zijn antwoord en hij begon met de behandeling meerdere zenuwe behandelingen en tot mijn ver bazing nood vullingen want had verder geen tijd. Een paar dagen later ook had hij een paar fototjes geschoten en ging hij de behandeling af maken die dus weer van voor af aan moest beginnen. Twee weken later nog even wat andere gaatjes vullen al met al totaal 2 uur in zijn stoel gelegen.
Ja en toen kreeg ik de rekening 1kies repareren 1 voor tand onsteking weg halen 1 hoek kies vullen en een gewonen kies. De nood reperatie alles was over de vierhonderd euro totaal 1016 euro, en dit zonder enige overleg en je doet het maar want de pijn in je mond wil je niet meer. Eeen ding weet ik zeker verdom dit om het te betalen want mijn gebit is nog steeds niet goed. Wat kan je doen tegen zo een man, hij profiteerd er van dat je geen andere tandarts kan krijgen en maak zijn rekeningen zo duur om dat hij verwacht dat je verzekert ben voor alles niet dus. Van wegen tijd gebrek dus maar zijn werk niet af maken zo dat de kosten dubbel worden. Ik heb geen worden voor tand arts *verwijderd door beheer* lelystad.
Hij controleerd gezinnen in nog geen kwartier tijd maar schrijft wel helen consuls uit.


Groetjes Yack
vr, 05/15/2009 - 00:24 Permalink
vV

yack, naam tandarts verwijderen , zie forumregels. en als tweede: als er voor een zo uitgebreide behandeling geen fatsoenl;ijk overleg en begroting is geweest, is dat voldoende grond bezwaar te amken. maar die moeite moet je dan wel doen. Dus: schriftelijke klacht aan tandarts, geef hem de kans met een acceptabele oplossing te komen.
En als 2e , komt er niets uit, staat het vrij een klacht in te dienen.

En als 3e: je woonplaats is vast dichtbij andere steden gelegen, en daar zijn ook tandartsen neem ik aan. Dat er maar 1 tandarts in je woonplaats is, en je bent niet tevreden, kan je je heil elders zoeken.
vr, 05/15/2009 - 09:02 Permalink
ontevreden

Het lijkt mij dat de tandartsen er ook beter van worden.
Ik heb * naam verwijderd door beheer* maanden lang gevraagd om een overzicht van de behandelingen die wel verricht zijn,
nou mooi niet ze wijgeren alle medewerking in deze.
Dus lijkt het mij dat zij er ook beter van worden,
anders zouden ze graag mee merken.
We hebben via Van Kesteren van de orthodontist ook verkeerde rekeningen gehad,
de orthodontist heeft het na een telefoontje naar Van Kesteren opgelost
Waarom doet *naam verwijderd door beheer* ;dat niet even
do, 06/11/2009 - 19:49 Permalink