Tijd geleden kreeg ik een klein beetje last van mijn kies. Volgens mijn tandarts zou een wortelkanaalbehandeling nodig zijn. Dit zou in 3 afspraken moeten gebeuren. In maart hebben de eerste 2 afspraken plaats gevonden.
De laatste afspraak zou eerst begin april plaats vinden, kreeg een paar dagen hiervoor bericht van de tandarts dat mijn afspraak verplaatst was naar half april, dit tijdstip schikte me niet en de afspraak werd eind april ingepland. Echter kreeg ik een paar dagen voor deze afspraak opnieuw bericht dat de afspraak verplaatst moest worden, de reden was ziekte van de tandarts en verdere topdrukte bij deze praktijk. Uiteindelijk hadden ze eind mei nog een plekje voor me.
Een paar dagen hierna brak er een stukje van mijn kies af. Ik belde ze op, en vertelde dat ik me hierover zorgen maakte en dat het nu nog ruim een maand zou moeten duren voordat ik behandeld zou kunnen worden. Er werd me verteld dat dit waarschijnlijk een stukje vulling zou kunnen zijn, dit kon geen kwaad en werd later gewoon bijgevuld.
In de week voor de laatste afspraak begonnen er steeds meer stukjes tand of vulling af te breken. De laatste week bijna dagelijks.
Nu net de laatste afspraak gehad, door een andere tandarts dan bij de eerste twee afspraken. Deze tandarts had zijn twijfels en wou eerst nog een foto maken & kwam terug met de boodschap dat deze kies niet meer te redden is en dat de kies verwijderd moet worden. Toen ik meldde dat ik eigenlijk al bijna 2 maand eerder deze behandeling had moeten hebben werd me verteld dat dit niet uit had gemaakt. Deze tandarts zou dit vanaf het begin waarschijnlijk al hebben aangeraden.
Ik kreeg afgelopen week wel de factuur binnen van de eerste 2 afspraken. Ruim 150 euro. Ben ik nu verplicht deze rekening te betalen? Uiteindelijk heb ik er niks aan deze behandelingen niks gehad en geeft tandarts B een compleet andere diagnose dan tandarts A. Ik krijg zelfs het gevoel dat door hun vertraging mijn tand uiteindelijk niet meer te redden is. Heeft de praktijk fout gehandeld in deze kwestie?
De laatste afspraak zou eerst begin april plaats vinden, kreeg een paar dagen hiervoor bericht van de tandarts dat mijn afspraak verplaatst was naar half april, dit tijdstip schikte me niet en de afspraak werd eind april ingepland. Echter kreeg ik een paar dagen voor deze afspraak opnieuw bericht dat de afspraak verplaatst moest worden, de reden was ziekte van de tandarts en verdere topdrukte bij deze praktijk. Uiteindelijk hadden ze eind mei nog een plekje voor me.
Een paar dagen hierna brak er een stukje van mijn kies af. Ik belde ze op, en vertelde dat ik me hierover zorgen maakte en dat het nu nog ruim een maand zou moeten duren voordat ik behandeld zou kunnen worden. Er werd me verteld dat dit waarschijnlijk een stukje vulling zou kunnen zijn, dit kon geen kwaad en werd later gewoon bijgevuld.
In de week voor de laatste afspraak begonnen er steeds meer stukjes tand of vulling af te breken. De laatste week bijna dagelijks.
Nu net de laatste afspraak gehad, door een andere tandarts dan bij de eerste twee afspraken. Deze tandarts had zijn twijfels en wou eerst nog een foto maken & kwam terug met de boodschap dat deze kies niet meer te redden is en dat de kies verwijderd moet worden. Toen ik meldde dat ik eigenlijk al bijna 2 maand eerder deze behandeling had moeten hebben werd me verteld dat dit niet uit had gemaakt. Deze tandarts zou dit vanaf het begin waarschijnlijk al hebben aangeraden.
Ik kreeg afgelopen week wel de factuur binnen van de eerste 2 afspraken. Ruim 150 euro. Ben ik nu verplicht deze rekening te betalen? Uiteindelijk heb ik er niks aan deze behandelingen niks gehad en geeft tandarts B een compleet andere diagnose dan tandarts A. Ik krijg zelfs het gevoel dat door hun vertraging mijn tand uiteindelijk niet meer te redden is. Heeft de praktijk fout gehandeld in deze kwestie?
Dat is moeilijk zo niet