uit de praktijk gezet vanwege niet nagekomen afspraak

Author:
gerdavanveen
Posted:
di, 10/14/2008 - 22:30
maandagochtend 10.00; ik bel voor een controleafspraak, er is 's avonds nog een plekje om 20.30
maandagmiddag; ik kom erachter dat mijn man niet thuis is 's avonds, oppas zoeken, lukt niet
maandagnamiddag 17.00 - 21.00; ik probeer af te bellen, echter krijg ik een antwoordapparaat waarbij ik niet kan inspreken en een nummer voor spoed wordt gegeven

woensdag; ik bel opnieuw, leg de situatie uit, geen probleem, nieuwe afspraak

vrijdag; naar de tandarts, hoera, geen gaatjes :smt003 . wat heb ik toch een aardige tandarts

een week later;
he, een rekening van een niet nagekomen afspraak, hoe kan dat nu? ik had dat toch uitgelegd?

bellen met de assistente, mijn argumenten;
ik heb wel afgebeld, alleen ze namen niet op
ik (en mijn hele gezin) hebben nog nooit een afspraak verzuimd
hoe kan ik 24 uur van tevoren afbellen als de afspraak slechts 11 uur vantevoren gemaakt wordt?
ik leg uit dat ik dit bijzonder klant onvriendelijk vind

hun argumenten:
als ik voor 17.00 had gebeld had er wel iemand opgenomen en hadden ze nog een ander in kunnen plannen. het is niet duidelijk tot hoe laat dat dan had gekund (16.55?)

Ik;
ben het niet eens maar helaas, betaal de rekening

vandaag:
ik krijg een brief met als inhoud:
' in verband met het feit dat u een totaal andere visie hebt op het niet nakomen van een afspraak dan ik, deel ik u mede dat u niet langer in mijn praktijk behandeld kunt worden.
uw eventuele afspraken zijn geannuleerd'

DAT MEEN JE NIET!
wat is dit nou? ik mag toch wel een vraag stellen?
en nu? ik ben boos, mag dit zomaar? zal ik hem schrijven, langsgaan?
vV

zitten zoals gewoonlijk bij dit soort discussies meerdere kanten aan.

ALs iemand een afspraak krijgt voor dezelfde dag en ja zegt kan men ervan uitgaan dat persoon daadwerkelijk kan. En dan vind ik die termijn van 24 uur ook niet van toepassing. Gezien de tijdstippen dat ingepland word echter mag de praktijk wel duidelijk aangeven tot welke tijdstippen men bereikbaar is voor het afzeggen van afspraken. Er word wel een nummer voor spoed gegeven, maar blijkbaar niet van de praktijk zelf.

U stelt, woensdag weer gebeld, waarom niet gelijk dinsdag?

de rekening kan ik inkomen, dat u een afspraak gemaakt heeft die blijkbaar niet kan, is niet de fout van de praktijk. dus waarom zou de praktijk daar de financiele gevolgen van moeten dragen? Maar uitschrijving kan ook niet. Overigens zou men gezien uw voorgeschiedenis inderdaad coulant kunnen zijn (ben ik wel bij een eerste keer ) maar dat is geen recht, hangt van de praktijk en tandarts af. Zeker als men inderdaad zonder problemen de tijd had kunnen invullen bij ""tijdige"" (dus voor 17.00u, wat mij al zeer coulant lijkt) afmelding, kan ik mij voorstellen dat er wel een nota gestuurd word.
wo, 10/15/2008 - 08:59 Permalink