Ik kreeg een telefoontje van de tandarts dat ik niet op een afspraak was gekomen. De tandarts heeft door het systeem een uitnodiging laten sturen die ik nooit heb ontvangen en nu wil hij dat ik betaal. Ik heb de afspraak nooit gemaakt dus wat nu?
Als u geen afspraak heeft gemaakt hoeft u ook niet te betalen voor een gemiste afspraak. Overigens krijg ik wel een herinneringskaartje van de tandarts, maar daar staat geen datum/tijd op waarop ik geacht wordt te verschijnen. Zoiets zou ik ook vrij belachelijk vinden.
een uitnodiging is iets anders dan een afspraak. Overigens maak ik vaak mee dat mensen bij de afspraak gelijk een nieuwe krijgen voor 6 mnd later, maar dat kaartje dan kwijtraken, en dan beweren die afspraak niet gehad te hebben, terwijl bij ons in de agenda duidelijk staat dat ie gemaakt is, en wanneer. Zou het dus misschien kunnen zijn dat u die afspraak langer geleden al gemaakt heeft maar vergeten bent hem in de agenda te zetten?
Een kaartje :smt017 mijn tandarts doet alles via de mail :smt001
Gr. Warsteiner
ze krijgen bij maken afspraak een kaartje, gewoon ouderwets papier.
Om meerdere redenen, bevestigingen per mail, zelf plannen via webagenda kan allemaal, maar is extra service waar men geen rechten aan kan ontlenen.
En u houdt het misschien niet voor mogelijk, maar lang niet iedereen heeft een mail/internetaansluiting....echt waar.
Ik zit een ander segment, dat is duidelijk. ;-)
Handgeschreven kaartjes, zooo 2007.
Ook bij mij gaat alles al 3 jaar alleen via mail en webagenda. Elke patient heeft zelfs een iphone, blackberry, oid. Kaartjes schrijven doe ik niet. In de agenda rechtermuisknop -> stuur email (in Exquise - voor mij zo gemaakt). Op het openbare draadloos netwerk heeft de patient meteen een mail die door te klikken is naar iCal. En op vrijdag automatisch alle 300 afspraken van volgende week confirmeren met een email. Maar inderdaad, bij mij komen ze elke maand, niet elk half jaar. Dus kan ik de veranderingen goed bijhouden nav de terugmeldingen van de automatische herinneringen.
Maar pas op, als ZE merken dat je te efficient wordt ( :smt018 ) dan wordt je gekort, dat hebben we gemerkt...
@BJN: ja die efficiëntie wordt dubbel bestraft, genoeg patiënten die het nog steeds over graaiers hebben, als voorbeeld dit forum... maargoed we raken offtopic, en meer iets voor mondzorgforum :P
@zoleuk - 30-dec tot nu = 3 weken om overleg gehad te hebben. Leuk als je ons laat weten hoe het is afgelopen. Dan weten de antwoordgevers dat het zin heeft te antwoorden....
@zoleuk - 30-dec tot nu = 3 weken om overleg gehad te hebben. Leuk als je ons laat weten hoe het is afgelopen. Dan weten de antwoordgevers dat het zin heeft te antwoorden....
kom kom, niet iedereen is constant on-line. Meest wel aan de lijn, maar dat is januari he
klopt helemaal, daarom worden ze ook geprint... :smt003
maar geen oproepen of zo meer per post, gaat allemaal per mail, en mensen die geen mail hebben hebben dan pech, worden zo ook (in andere bewoordingen over geinformeerd). Voor verdere discussies maakt het niet uit, mensen met een ""no show"" zeggen toch altijd de herinnering niet gehad te hebben, of het nu per post, mail of SMS is...
Wat inderdaad opvalt in de huidige tijd is dat mensen zoooo laks zijn met doorgeven van wijzigingen, of dat nu een andere verzeekring, een verhuizing of ander telenr of mail is, allemaal even beroerd.. schijnt zo moeilijk te zijn dat even door te geven terwijl dat met mail zo eenvoudig is..en als het niet goed gaat heeft de tandarts (of welke arts dan ook) het niet goed gedaan..
Ik krijg een ouderwets leuk en grappig kaartje dat het weer eens tijd word om een afspraak te maken :) Ze doet nooit gelijk een afspraak over een half jaar plannen aangezien er nogal wat mensen zijn die dit vergeten en de eventuele kosten niet willen betalen omdat ze van niks wisten.
Ik krijg een ouderwets leuk en grappig kaartje dat het weer eens tijd word om een afspraak te maken :) Ze doet nooit gelijk een afspraak over een half jaar plannen aangezien er nogal wat mensen zijn die dit vergeten en de eventuele kosten niet willen betalen omdat ze van niks wisten.
daarmee creëer je veel telefoon verkeer. ik doe het wel. Meteen plannen voor 3-6-9 of 12 maanden, en dan 2 weken vantevoren een kaartje. scheelt zoveel gezeik over wellus en nietus enzo. Rekeningen voor een keertje iets vergeten? Ik word altijd wat vervelend van mensen die het twee, drie keer vergeten, voor de rest..........ik heb wel wat beters te doen
Wat inderdaad opvalt in de huidige tijd is dat mensen zoooo laks zijn met doorgeven van wijzigingen, of dat nu een andere verzeekring, een verhuizing of ander telenr of mail is, allemaal even beroerd.. schijnt zo moeilijk te zijn dat even door te geven terwijl dat met mail zo eenvoudig is..en als het niet goed gaat heeft de tandarts (of welke arts dan ook) het niet goed gedaan..
is volgens mij vaak geen onwil van de mensen om het door te geven maar er zijn zoveel mensen en bedrijven waar je veranderingen door moet geven dat je natuurlijk altijd wel 1 of meerdere vergeet.
Vind het dan wel de verantwoordelijkheid van de patient en die moet dan ook gewoon betalen als die het vergeten is te melden.
bij mijn tandarts (en orthodontist) krijg ik een papieren kaartje mee (wordt op kaartje uitgeprint) en een dag voor de afspraak krijg ik zelf nog een mailtje.
Werkt voor mij goed genoeg.. directe mailbevestiging kan ik ook wel waarderen, maar dit werkt goed genoeg.
Bij mijn tandarts wordt gelijk de volgende afspraak gemaakt. En zo'n 10 dagen van tevoren ligt er een kaartje in de bus met een herinnering waarop de datum en tijd. Ik vind het erg netjes.
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Gr. Warsteiner
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Ja en? Mensen wisselen vaker vanmailadres dan huisadres these days. En ik zie dat mail als een leuk maar niet 100% waterdicht alternatief
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
ze krijgen bij maken afspraak een kaartje, gewoon ouderwets papier.
Om meerdere redenen, bevestigingen per mail, zelf plannen via webagenda kan allemaal, maar is extra service waar men geen rechten aan kan ontlenen.
En u houdt het misschien niet voor mogelijk, maar lang niet iedereen heeft een mail/internetaansluiting....echt waar.
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Handgeschreven kaartjes, zooo 2007.
Ook bij mij gaat alles al 3 jaar alleen via mail en webagenda. Elke patient heeft zelfs een iphone, blackberry, oid. Kaartjes schrijven doe ik niet. In de agenda rechtermuisknop -> stuur email (in Exquise - voor mij zo gemaakt). Op het openbare draadloos netwerk heeft de patient meteen een mail die door te klikken is naar iCal. En op vrijdag automatisch alle 300 afspraken van volgende week confirmeren met een email. Maar inderdaad, bij mij komen ze elke maand, niet elk half jaar. Dus kan ik de veranderingen goed bijhouden nav de terugmeldingen van de automatische herinneringen.
Maar pas op, als ZE merken dat je te efficient wordt ( :smt018 ) dan wordt je gekort, dat hebben we gemerkt...
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
kom kom, niet iedereen is constant on-line. Meest wel aan de lijn, maar dat is januari he
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
maar geen oproepen of zo meer per post, gaat allemaal per mail, en mensen die geen mail hebben hebben dan pech, worden zo ook (in andere bewoordingen over geinformeerd). Voor verdere discussies maakt het niet uit, mensen met een ""no show"" zeggen toch altijd de herinnering niet gehad te hebben, of het nu per post, mail of SMS is...
Wat inderdaad opvalt in de huidige tijd is dat mensen zoooo laks zijn met doorgeven van wijzigingen, of dat nu een andere verzeekring, een verhuizing of ander telenr of mail is, allemaal even beroerd.. schijnt zo moeilijk te zijn dat even door te geven terwijl dat met mail zo eenvoudig is..en als het niet goed gaat heeft de tandarts (of welke arts dan ook) het niet goed gedaan..
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Wat moet ik als patiënt met al die rommel? ;-)
ik kan gewoon telefonisch een afspraak maken én nakomen.
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
daarmee creëer je veel telefoon verkeer. ik doe het wel. Meteen plannen voor 3-6-9 of 12 maanden, en dan 2 weken vantevoren een kaartje. scheelt zoveel gezeik over wellus en nietus enzo. Rekeningen voor een keertje iets vergeten? Ik word altijd wat vervelend van mensen die het twee, drie keer vergeten, voor de rest..........ik heb wel wat beters te doen
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
is volgens mij vaak geen onwil van de mensen om het door te geven maar er zijn zoveel mensen en bedrijven waar je veranderingen door moet geven dat je natuurlijk altijd wel 1 of meerdere vergeet.
Vind het dan wel de verantwoordelijkheid van de patient en die moet dan ook gewoon betalen als die het vergeten is te melden.
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Werkt voor mij goed genoeg.. directe mailbevestiging kan ik ook wel waarderen, maar dit werkt goed genoeg.
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????
Re: Afspraak niet nagekomen dus betalen????