Onjuiste nota

Author:
Sandraj
Posted:
do, 05/11/2017 - 20:48
Goede avond!

Nadat mijn 8 jarige zoon tijdens een ongeluk met zijn fiets een van zijn voortanden verloor is deze teruggezet op de eerste hulp. Helaas bleek het wortelvlies dusdanig beschadigd dat de wortel inmiddels al zo ver is opgelost dat de tand als verloren moet worden beschouwd en binnenkort wordt getrokken.

De tandarts stuurde ons voor een advies naar een orthodontist. Omdat ook de status van enkele andere boventanden onzeker is wilde hij zich niet wagen aan een duidelijk advies. Wel stonden we een uur later buiten met de mededeling dat een week later zijn blokbeugel klaar zou zijn. Niet voor zijn voortanden, maar "omdat hij die toch ooit nodig heeft". Nog diezelfde middag belde ik naar de praktijk om te vragen de vervaardiging van de beugel on hold te zetten. Hij krijgt de komende tijd nog zo veel 'voor zijn kiezen' dat we even willen wachten met die beugel.

Verbaasd waren we dan ook dat zowel de materiaalkosten als het plaatsen van de beugel op de nota stonden die een paar dagen geleden op de deurmat lag. Na een telefoontje met de praktijk kreeg ik een email met de mededeling dat ze beugel en de materiaalkosten gaan crediteren. Heel fijn.

Intussen heb ik mijn zorgverzekeraar gebeld. Ze geven aan de nota te gaan vergoeden ("tandheelkundige hulp in bijzondere gevallen" ivm advies na een ongeval). Daarvoor heb ik echter wel een kloppende nota nodig. Heb de praktijk gebeld en gevraagd om de gehele nota te crediteren en me een nieuwe correcte nota te sturen. Dat doen ze echter niet omdat "de nota intern wordt gecorrigeerd". Wat ze daar precies mee bedoelen weet ik nog steeds niet. Uiteraard wil ik het consult en de andere kosten gewoon voldoen, maar ik zie het niet zitten om een nota te voldoen met voor honderden Euro's aan zaken/diensten die niet zijn geleverd en ik wil bovendien graag een correcte nota naar mijn zorgverzekeraar kunnen sturen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
vV

Ik zou in de eerste plaats ophouden te communicatie per telefoon te doen, maar overgaan op mail of eventueel briefpost bij eventueel gebrek aan mail.
En doe daarin het verzoek om een correcte nota, met de mededeling dat dit vanwege de ingeperkte termijn dat zoiets in te dienen is bij verzekeraar (even nagaan bij verzekeraar wat dat is, staat in de polis) graag op tijd gebeurt. Interne correctie heeft alleen te maken met juiste boekhoudkundige verwerking, dat staat het sturen van een nieuwe wel juiste nota niet in de weg.
vr, 05/12/2017 - 16:49 Permalink