Vreemde klachten/ Dof-Zeurend gevoel Tand 33/34

Author:
supdarique
Posted:
vr, 07/19/2024 - 15:40
Ongeveer 5 maanden geleden, ben ik voor het eerst weer naar de tandarts geweest in 6 jaar tijd omdat ik een barst in m'n kies had na het eten van een M&M. In die tussentijd 5 keer bij tandarts geweest voor alles tot boren, verstandskies trekken en diep reinigen. De pijn in deze kies is gelukkig verholpen, maar 1 dag erna kwam een ander probleem die tot de dag van vandaag niet is opgelost. Tijdens de behandeling van die Kies heeft de tandarts (naar mijn idee druk gezet op tand 33/34. Na die dag heb ik elke dag een drukkend gevoel gehad aan de onderzijde van die tand gehad.

Het is een voornamelijk een dof, drukkend gevoel langs de onderkant en zijkant van tand 33 Maar op dagen waarop ik veel moet praten, voel ik ook steken en een gevoeligheid rond mijn tandhalzen. Daarnaast voel ik druk als bijvoorbeeld op een zacht Haribo snoepje kauw, maar weer niet op iets harder als een afbakbroodje. Daarnaast gaat de pijn als mij inspan, bijvoorbeeld tijdens het sporten, maar het voel het daarna weer direct als ik stil sta. Ook voel ik geen pijn als ik in bed lig en tot een half uur na het opsta, waarna het weer begint.

Ben hiervoor uiteraard al bij de tandarts geweest en die heeft meerdere malen foto's gemaakt, maar kon niets zien. Heeft zo'n tiktest gedaan, maar ik had daarbij ook geen last.

Heeft iemand al eerder van deze klachten gehoord, en zoja heeft iemand een wat dit kan zijn? Want ik wordt er een beetje moe van mij scheel te betalen aan tandartskosten voor alles waar ik eigenlijk geen last van heb, terwijl de tandarts geen oplossing heeft voor datgene waar ik daadwerkelijk last van heb en ik elke dag met pijn rondloop.
Tandarts_Richa…

Wij hebben niet altijd een oplossing. Moeten vaak zoeken/elimineren. Vaak wachten tot de klachten zodanig verergeren dat de oorzaak evident wordt. En ja de tijd dat wij daaraan besteden wordt in rekening gebracht. Maar meestal komt de oorzaak uiteindelijk tevoorschijn. Is gekeken naar mogelijk knarsen of andere para functies. Is een "knars"bitje gemaakt.
vr, 07/19/2024 - 22:13 Permalink
supdarique

Bedankt voor je reactie.

Er is inderdaad een knars bitje gemaakt, nadat de tandarts dit ook heeft aangemerkt als mogelijke oorzaak. Dit heeft een beetje effect gehad, maar niet bijster veel. Als ik het bitje in heb als ik slaap heb ik (haast) geen last. Maar zodra ik het bitje uit doe in de ochtend, begint de pijn na een half uur weer te zeuren. De tandarts heeft nu in principe gezegd omdat zij niks kan zien, dat ik er maar gewoon mee moet leven, maar dit lijkt mij niet normaal toch?
za, 07/20/2024 - 00:08 Permalink