Hieronder het bericht dat ik in oktober hier nog heb geplaatst. Ik heb het destijds toch maar weer laten vullen. Het is nu 5 maanden later en jawel hoor, weer afgebroken, weer dezelfde kies!!
Zit er garantie op een vulling? Ik bedoel, ik mag als consument voor dat geld toch wel verwachten dat een vulling het langer dan 5 maanden volhoudt?
===============================
Geplaatst: 2002-10-21 12:19Â Â Â
Nu is verdorie *alweer* een stuk vulling bij me afgebroken. Is dit normaal of zou ik onderhand eens een second opinion moeten vragen of mijn vullingen wel goed gedaan zijn? Het is de vierde keer.
Ik hoop dat iemand antwoord geeft, want ik vind het zo moeilijk te bepalen of een tandarts gewoon goed werk geeft of maar wat aanprutst. *Ik* heb er immers niet voor gestudeerd...
Pauline.
Zit er garantie op een vulling? Ik bedoel, ik mag als consument voor dat geld toch wel verwachten dat een vulling het langer dan 5 maanden volhoudt?
===============================
Geplaatst: 2002-10-21 12:19Â Â Â
Nu is verdorie *alweer* een stuk vulling bij me afgebroken. Is dit normaal of zou ik onderhand eens een second opinion moeten vragen of mijn vullingen wel goed gedaan zijn? Het is de vierde keer.
Ik hoop dat iemand antwoord geeft, want ik vind het zo moeilijk te bepalen of een tandarts gewoon goed werk geeft of maar wat aanprutst. *Ik* heb er immers niet voor gestudeerd...
Pauline.
Als de tandarts dus bekwaam de kies gevuld heeft, heeft hij/zij aan de wettelijke verplichtingen voldaan.
In de praktijk zal het natuurlijk ook wel anders gaan en wordt er door sommige tandartsen ook service en garantie gegeven aangaande door hen gemaakt werk.
Je moet echter wel beseffen dat de volgende situatie in de praktijk ook vaak voorkomt! :
De tandarts vervangt een oude (grote) vulling vanwege lekkage/tandbederf; de nieuwe vulling die gemaakt moet worden is zeer groot en de randen bevinden zich ook nog eens gedeeltelijk onder het tandvlees.
De tandarts vertelt de patient dat er eigenlijk een kroon op geplaatst moet worden; de patient vind dat echter wel erg duur en geeft aan dat de kies gevuld moet worden.
De vulling is door de slechte uitgangspositie geen lang leven beschoren en valt er mogelijk binnen een jaar uit. De patient is mogelijk nu van mening dat de tandarts slecht werk geleverd heeft en is niet blij met feit dat nogmaals de vulling betaalt zal moeten worden.
Je begrijpt misschien dat dit soort situatie's de onderlinge relatie onder druk kunnen zetten.
Aanverwante vragen+antwoorden:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=270&forum=8
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=347&forum=1
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-04-12 13:04 ]