Beste lezer(s),
Mijn tandarts is heel vriendelijk in de omgang en geeft mij de indruk dat ze me echt wil helpen.
Toch heb ik enkele vraagtekens bij haar geleverde werk. Sinds ik bij deze tandarts ben ingeschreven heb ik steeds last van vullingen die na een korte periode er uitvallen.
Meestal binnen 2 weken. Dit heb ik nog nooit eerder gehad bij mijn oude tandarts. Het word de laatste 2 jaar een routine, dat ik na de behandeling weer terug kan omdat de vulling of een gedeelte van de vulling is uitgevallen.
Het eerste argument was dat ik vermoedelijk zou tanden knarsen tijdens mijn slaap. Nu hebben ze tegenwoordig overal een app-je voor. Dus ik een week lang heb mijn nacht activiteiten opgenomen met mijn telefoon app. Maar ik knars niet.! Ik heb toen het aanbod om een bitje te nemen afgeslagen.
Toen zou het komen omdat ik in mijn slaap met veel kracht zou bijten. Met een klein testje kneep me via mijn binnenkant en buitenkant van mijn wang in de kaak spier en vroeg of dat zeer deed. En dat deed zeer. Dus was dat het probleem. Toen ik vroeg om dan toch maar een bitje te nemen, zou dat ineens niet meer kunnen. Een onduidelijke reden werd gegeven waarom niet.
De laatste keer werd er een gaatje gevonden. Na het zetten van de vulling moest ik even voorzichtig op een folie bijten voor de goede pasvorm, zeg maar. Met die actie viel de vulling er al uit. Volgens haar beet ik te hard. (zal wel komen door mijn gespierde kaakspieren....echt niet!!!) Na de tweede vulling zetten heb toen verder de hele middag niets gegeten of gedronken. Na ruim 5 uur heb ik mijn avond eten genuttigd. Tijdens het eten viel de vulling er weer eens uit.
Nu ben ik dus in 2 jaar tijd na elk consult extra terug geweest om mijn vulling opnieuw te laten zetten. Volgens de tandarts allemaal mijn eigen schuld en moet ik elke nieuwe vulling zelf betalen. Ik heb nog nooit eerder een vulling gehad die er spontaan uitviel. Ook geen oude.
Wat kan ik doen of waar moet ik zijn om dit aan te kaarten of een klacht in te dienen.
Met vriendelijke groet,
Roy
Mijn tandarts is heel vriendelijk in de omgang en geeft mij de indruk dat ze me echt wil helpen.
Toch heb ik enkele vraagtekens bij haar geleverde werk. Sinds ik bij deze tandarts ben ingeschreven heb ik steeds last van vullingen die na een korte periode er uitvallen.
Meestal binnen 2 weken. Dit heb ik nog nooit eerder gehad bij mijn oude tandarts. Het word de laatste 2 jaar een routine, dat ik na de behandeling weer terug kan omdat de vulling of een gedeelte van de vulling is uitgevallen.
Het eerste argument was dat ik vermoedelijk zou tanden knarsen tijdens mijn slaap. Nu hebben ze tegenwoordig overal een app-je voor. Dus ik een week lang heb mijn nacht activiteiten opgenomen met mijn telefoon app. Maar ik knars niet.! Ik heb toen het aanbod om een bitje te nemen afgeslagen.
Toen zou het komen omdat ik in mijn slaap met veel kracht zou bijten. Met een klein testje kneep me via mijn binnenkant en buitenkant van mijn wang in de kaak spier en vroeg of dat zeer deed. En dat deed zeer. Dus was dat het probleem. Toen ik vroeg om dan toch maar een bitje te nemen, zou dat ineens niet meer kunnen. Een onduidelijke reden werd gegeven waarom niet.
De laatste keer werd er een gaatje gevonden. Na het zetten van de vulling moest ik even voorzichtig op een folie bijten voor de goede pasvorm, zeg maar. Met die actie viel de vulling er al uit. Volgens haar beet ik te hard. (zal wel komen door mijn gespierde kaakspieren....echt niet!!!) Na de tweede vulling zetten heb toen verder de hele middag niets gegeten of gedronken. Na ruim 5 uur heb ik mijn avond eten genuttigd. Tijdens het eten viel de vulling er weer eens uit.
Nu ben ik dus in 2 jaar tijd na elk consult extra terug geweest om mijn vulling opnieuw te laten zetten. Volgens de tandarts allemaal mijn eigen schuld en moet ik elke nieuwe vulling zelf betalen. Ik heb nog nooit eerder een vulling gehad die er spontaan uitviel. Ook geen oude.
Wat kan ik doen of waar moet ik zijn om dit aan te kaarten of een klacht in te dienen.
Met vriendelijke groet,
Roy
Beste Roy, ik ben bang dat je