Ik heb voor volgende maandag een kroonbehandeling staan...die wil ik afzeggen omdat ik liever met verdoven wacht tot ik 3 maanden zwanger ben...tot wanneer van te voren mag je nog afzeggen? is dat 24 uur?? Of een paar dagen??
en ook van de lengte van de afspraak..bijv een afspraak van 2 uur zou je ruimer van te voren moeten afzeggen dan een afspraak van 10 minuten...maar als je hebt afgezegd toen je het berichtje plaatste en de afspraak is niet te lang..dan moet het waarschijnlijk wel goedkomen
De tandarts is dienstverlener en vrije ondernemer binnen de gezondheidszorg.
Iedere ondernemer kent voorwaarden en deze dienen duidelijk bekent gemaakt te zijn, bijv. in de wachtkamer, achter op de rekening of meegegeven.
In de voorwaarden is opgenomen dat een afspraak bij verhindering "minimaal" 24 uur van tevoren geannuleerd moet worden om de kosten, berekend voor besproken tijd of behandeling, te vermijden.
De agenda's van tandartsen staan aardig vol, dus hoe eerder iemand doorgeeft dat een bepaalde afspraak niet kan doorgaan, hoe eerder een medepatiënt op die plaats kan komen.
U werkt dan mee aan een gezonde doorstroom en planning en dat verkort de wachttijden.
Ook echte spoedgevallen zijn dan wat makkelijker "tussendoor" te helpen.
Komt u niet op een afspraak en hebt u niet tijdig, dus niet minimaal 24 uur tevoren afgezegd, dan mag de tandarts de gereserveerde tijd danwel de hele voorgenomen behandeling in rekening brengen.
U betaalt dan voor "niets" en moet dan ook voor de daadwerkelijke behandeling weer betalen, dat is niet alleen zonde van het geld, maar ook zonde van de niet gebruikte tijd.
Verzekeraars vergoeden dat niet! en dat is logisch.
Wist u dat niet nakomen van afspraken in Ziekenhuizen sinds juni 2003 óók in rekening gebracht worden?
De wetgever wil en kan daarmee de wachtlijsten bekorten.
In de situatie van Elf, woensdag en de maandag daarop afspraak, niet wachten tot vrijdagmiddag, maar meteen of op donderdag annuleren.
Waarom niet op vrijdagmiddag?, om 12.00 uur begint meestal de weekenddienst en is het heel lastig om dan nog iemand te bellen om die tijd op maandag op te vullen. Ook dan kunnen redelijkerwijs nog kosten in rekening gebracht worden, tenzij de tijd door een ander benut wordt.
[ Dit Bericht is bewerkt door: DETANDARTS op 2003-10-23 11:13 ]
Iedere ondernemer kent voorwaarden en deze dienen duidelijk bekent gemaakt te zijn, bijv. in de wachtkamer, achter op de rekening of meegegeven.
In de voorwaarden is opgenomen dat een afspraak bij verhindering "minimaal" 24 uur van tevoren geannuleerd moet worden om de kosten, berekend voor besproken tijd of behandeling, te vermijden.
De agenda's van tandartsen staan aardig vol, dus hoe eerder iemand doorgeeft dat een bepaalde afspraak niet kan doorgaan, hoe eerder een medepatiënt op die plaats kan komen.
U werkt dan mee aan een gezonde doorstroom en planning en dat verkort de wachttijden.
Ook echte spoedgevallen zijn dan wat makkelijker "tussendoor" te helpen.
Komt u niet op een afspraak en hebt u niet tijdig, dus niet minimaal 24 uur tevoren afgezegd, dan mag de tandarts de gereserveerde tijd danwel de hele voorgenomen behandeling in rekening brengen.
U betaalt dan voor "niets" en moet dan ook voor de daadwerkelijke behandeling weer betalen, dat is niet alleen zonde van het geld, maar ook zonde van de niet gebruikte tijd.
Verzekeraars vergoeden dat niet! en dat is logisch.
Wist u dat niet nakomen van afspraken in Ziekenhuizen sinds juni 2003 óók in rekening gebracht worden?
De wetgever wil en kan daarmee de wachtlijsten bekorten.
In de situatie van Elf, woensdag en de maandag daarop afspraak, niet wachten tot vrijdagmiddag, maar meteen of op donderdag annuleren.
Waarom niet op vrijdagmiddag?, om 12.00 uur begint meestal de weekenddienst en is het heel lastig om dan nog iemand te bellen om die tijd op maandag op te vullen. Ook dan kunnen redelijkerwijs nog kosten in rekening gebracht worden, tenzij de tijd door een ander benut wordt.
[ Dit Bericht is bewerkt door: DETANDARTS op 2003-10-23 11:13 ]