C003 declaratie voor nazorg kunstgebit?

Author:
LauraBz
Posted:
wo, 06/26/2024 - 23:34
Hallo, ik heb sinds april dit jaar een gedeeltelijk kunstgebit. Daarbij is oa code C003 en P001 gedeclareerd. Nu moest ik vorige week weer komen om te kijken of alles nog goed zat (zat wat losser en dat is geregeld), maar nu krijg ik weer een rekening voor code C003. Hoort dit niet bij de eerste vier maanden nazorg van P001? Ik had wel een immediaatprothese. Alvast dank!
Tandarts_Richa…

"P001* Gedeeltelijk kunstgebit van kunsthars, 1-4 elementen, per kaak. Vanaf eerste consultatie tot en met plaatsing, inclusief nazorg gedurende 4 maanden na plaatsing."
"C003 Consult, niet zijnde periodieke controle
- als vervolgconsult naar aanleiding van een eerdere vraag of probleem niet zijnde een periodieke controle.".
"P045 Per immediaat te vervangen element in rekening te brengen met een maximum van 8 elementen per kaak. Exclsuief extracties en opvullen. Toeslag bij P001, P002, P003, P004, P020, P021, P022, P023, P071 en P072.".
"Wat is een immediaat prothese? Een immediaatprothese is een kunstgebit dat direct wordt geplaatst na het verwijderen van uw laatste tanden en kiezen. U hoeft hierdoor niet zonder tanden naar huis. Dit is een tijdelijke prothese totdat uw kaak geheel is hersteld waarna de definitieve prothese wordt geplaatst.".
do, 06/27/2024 - 00:21 Permalink