Hallo,
Ik wilde even het volgende voorleggen.
Krijg de volgende rekening binnen voor een behandeling met Duraphat fluoride vernis.
- T57 Toepassen lokaal medicament 59,68 euro
- Techniek-/Materiaalkosten. 10,00 euro
Lijkt mij aan de hoge kant. Wordt dit vaker zo gedeclareerd? 70 euro lijkt mij wat veel voor 5 minuten werk.
Ik wilde even het volgende voorleggen.
Krijg de volgende rekening binnen voor een behandeling met Duraphat fluoride vernis.
- T57 Toepassen lokaal medicament 59,68 euro
- Techniek-/Materiaalkosten. 10,00 euro
Lijkt mij aan de hoge kant. Wordt dit vaker zo gedeclareerd? 70 euro lijkt mij wat veel voor 5 minuten werk.
is niet juist gedeclareerd,
Als antwoord op is niet juist gedeclareerd, door vV
is niet juist gedeclareerd,
Als antwoord op is niet juist gedeclareerd, door KADO
is niet juist gedeclareerd,
1. NZA vragen of dit klopt. Wanneer applicatie voor gehele gebit mi M10, is het voor paar locaties is het x keer V40 (per 2 elementen meen ik in nieuwe tariefbeschikking). de nu gebruikte code is in kader van een parodontale behandeling waarbij deze code dient voor het locaal toepassen van bv antibiotica in de pockets. Dan verder beslissen ahv reactie praktijk op antwoord van de NZA.
2. betalen en weggaan, met opgaaf van reden uiteraard.
3. niet betalen en voor laten komen
dit soort praktijken/tandartsen balen de meeste tandartsen van, die zijn mede verantwoordelijk voor negatieve berichtgeving. Dit soort rotte appels mag van mij (en vele collegae) per direct gerooid worden.
Je mag ze wat mij betreft wijzen op dit topic. hufters.
Onder V40 valt ook
Het enige wat hier duur is is
Als antwoord op Het enige wat hier duur is is door KADO
Het enige wat hier duur is is
Als antwoord op Het enige wat hier duur is is door Lieneke
Het enige wat hier duur is is
Daar kun je terugvinden wat vV ook al zo ongeveer uitlegt.
https://www.tandarts.nl/sites/default/files/tandartstarieven_2018.pdf
Als antwoord op Het enige wat hier duur is is door Lieneke
Het enige wat hier duur is is
https://www.dentaldiscount.com/nl/duraphat-carpules.html
Ik heb 50 minuten in de stoel gelegen (totaal 215,-euro) voor wat mij verteld was een controle. 3 foto’s gemaakt, gereinigd, en Duraphat. Geen tandarts gezien. Dit was een medicijn om het tandvlees snel aan de tandhals te laten hechten. Herhaaldelijk naar de naam en werkzame stof gevraagd maar daar kreeg ik geen antwoord op. Pas toen ik terug belde en haar voor de derde keer het verhaal over het medicijn onderbrak”
nu heeft u nog steeds de naam van het medicijn genoemd” kreeg ik de naam.
Ik heb aan 3 elementen een wortelkanaal behandeling gehad. Waarvan de oudste al 35 jaar stabiel is. Toch wil de mondhygieniste elke controle (6maanden) 3 nieuwe foto’s maken. Is dit echt nodig vraag ik mij af?
Als antwoord op is niet juist gedeclareerd, door vV
is niet juist gedeclareerd,
Inmiddels heeft na een mail de praktijk teruggebeld met een toezegging de rekening aan te gaan passen. Fijn hoor maar het gaat me er ook om dat ze stoppen met plussen van de rekeningen. Velen hebben niet de middelen en/of capaciteiten om de rekening te controleren en kunnen dit soort bedragen echt niet missen. Ik wil de wereld niet verbeteren hoor maar hoe zouden we dit kunnen stoppen??
Als antwoord op is niet juist gedeclareerd, door KADO
is niet juist gedeclareerd,
Heeft de praktijk niet gezegd dat het een foutje was?
Als antwoord op is niet juist gedeclareerd, door Lieneke
is niet juist gedeclareerd,
Receptioniste heeft me gebeld
Foutje.. nee dat denk ik niet. Ik vind vaak onregelmatigheden. Ook bij eerdere tandartsen. En nee nog nooit een fout in het nadeel van de tandarts gevonden.
E4 eenmalig gebruik van roterend instrument woord heel vaak gedeclareerd terwijl het instrument wordt gesteriliseerd en hergebruikt. (Vraag bij wortelkanaal behandeling of E4 gedeclareerd gaat worden, zo ja neem het instrument mee naar huis).
Toeslag voor beperkte mondopening. (Tip vraag een blokje)
Gebruik microscoop (zit al bij de prijs van een wortelkanaal behandeling in.)
Enz enz.
Elke keer het zelfde verhaal. Eerst het antwoord “zo declareren we altijd” en als je kritisch genoeg bent corrigeren ze de vactuur maar niet het “plus gedrag”.
Klacht indienen? Waar en maakt dat indruk?
Review schrijven op https://www.zorgkaartnederland.nl ?
Als antwoord op Receptioniste heeft me gebeld door KADO
Receptioniste heeft me gebeld
NZA is ook het adres om dit te melden. Wanneer praktijken uit de band springen wordt er wel wat mee gedaan, zie recente acties van NZA en IGZ samen.
Enne: zorgkaart: neemt u graag ook de moeite voor de goede zorgverleners waar u mee in aanraking komt een beoordeling te schrijven, niet alleen voor diegenen waar u een discussie mee heeft?
Zie zo veel beoordelingen tegen komen waarvan ik denk: daar zit heel veel frustratie, maar is het geheel terecht? bv een 2 geven voor accommodatie waar het bij nachecken bv een recent verbouwde praktijk blijkt waar niet alleen heel veel aandacht aan routing en hygiëne gegeven is maar ook aan een prettige sfeer... een oplettend lezer kan dat soort beoordelingen gelijk afserveren, die zeggen meer over degeen die hem geschreven heeft dan over degeen waar de beoordeling voor bedoelt is.
Als antwoord op Receptioniste heeft me gebeld door vV
Receptioniste heeft me gebeld
Zelf hanteer ik de regel voor elke negatieve minimaal een positive beoordeling.
Als antwoord op Receptioniste heeft me gebeld door KADO
Receptioniste heeft me gebeld
Als antwoord op Receptioniste heeft me gebeld door Lieneke
Receptioniste heeft me gebeld
https://www.nu.nl/zorgverzekering/5219156/tandzorg-groep-krijgt-boete-g…
Als antwoord op Receptioniste heeft me gebeld door KADO
Receptioniste heeft me gebeld
Daarnaast was het zoals het eruit ziet het management (niet tandarts) die het deden, en wisten de daar werkzame tandartsen nergens van.....
Jammer dat de media niet altijd even accuraat zijn in hun berichtgeving en steeds meer voor de sensatie gaan ipv zuiverheid.