Goedendag,
Ik heb twee maanden geleden 1 verstandskies laten trekken bij een kaakchirurg. Dit was een verstandskies die al doorgekomen was, en met plaatselijke verdoving binnen 10 minuten eruit was gehaald.
Nu zie ik opeens een rekening van 234,38 (en dit is nog exclusief mondspoeling, antibiotica en ibuprofen). Natuurlijk ga ik zo spoedig mogelijk met mijn verzekeraar bellen. Maar voordat ik ga doen vroeg ik mij eigenlijk af, is dit een schappelijk bedrag? Komen zulke bedragen vaker voor? Zeker voor slechts een verstandskies die al door was.
Bovendien, sinds wanneer valt dit niet onder een aanvullende tandartsverzekering?
Ik heb twee maanden geleden 1 verstandskies laten trekken bij een kaakchirurg. Dit was een verstandskies die al doorgekomen was, en met plaatselijke verdoving binnen 10 minuten eruit was gehaald.
Nu zie ik opeens een rekening van 234,38 (en dit is nog exclusief mondspoeling, antibiotica en ibuprofen). Natuurlijk ga ik zo spoedig mogelijk met mijn verzekeraar bellen. Maar voordat ik ga doen vroeg ik mij eigenlijk af, is dit een schappelijk bedrag? Komen zulke bedragen vaker voor? Zeker voor slechts een verstandskies die al door was.
Bovendien, sinds wanneer valt dit niet onder een aanvullende tandartsverzekering?
Re: Het trekken van 1 verstandskies; 234,38 euro?
Het lijkt inderdaad niet te kloppen, het bedrag is erg hoog.
Toch is er meer informatie nodig, om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen.
En het valt waarschijnlijk wel onder de aanvullende verzekering, maar je hebt te maken met een eigen risico van €350,-
- Is er niet met je gesproken vooraf? Hoeveel tijd?
- En achteraf uitleg en informatie gegeven? Hoeveel tijd?
- Terugkoppeling naar de verwijzer, je eigen tandarts? (Doen de meeste behandelaars niet in je bijzijn, maar na werktijd).
En:
De tarieven zijn gemiddeldentarieven. Zo geeft de nza vanachter een buro het aan. Dus soms betaal je veel te weinig, een ander betaalt (te) veel. Op het einde van de dag klopt de dagomzet van de kaakchirurg. ZO is de redenering van de nza, de tandarts, kaakchirurg, orthodontist, mondhygieist zijn uitgerangeerd tot uitvoerders.
Tevens:
heb je enig idee hoe lang de kaakchirurg er over doet met studie totdat hij dit kan en mag doen. En waarom heeft de tandarts die kies er niet uitgehaald voor een paar tientjes extractietarief?
Neemt niet weg dat je het je wel mag afvragen hoor. :)
Dat het dan achteraf meeviel is mooi, maar voor hetzelfde geld( letterlijk en figuurlijk waarschijnlijk) had ie een half uur moeten sleutelen.
Is er ook een grote foto gemaakt?
Bij kosten kaakchirurg, ziekenhuis neem ik aan, horen ook de overheadkosten ziekenhuis, dat is vaak al de helft.