Hallo allemaal,
Ik heb naast me een Pools gezin wonen. Hele aardige mensen, harde werkers. Ze wonen hier nu een aantal jaar en doen hun best om in te burgeren, goed Nederlands te leren enz. De buurman kan inmiddels best goed Nederlands, voor zijn vrouw is dit nog wat moeilijker. Nu moest zij met de kinderen (1 tiener, 1 van 18) naar de tandarts en vooral bij de tiener meid was er ontzettend veel te doen. Meerdere wortelkanaalbehandelingen en weet ik veel allemaal. Nu zijn mijn buren verzekerd bij Salland. Ik weet niet of de buurvrouw of buurman de verzekering heeft geregeld, maar in ieder geval hebben ze alleen een basisverzekering. Ik wil graag even terzijde laten hoe die gebitten in vredesnaam zo slecht konden zijn of hoe ze erbij kwamen alleen een basisverzekering te nemen... Ik gooi het maar even op afkomst en onwetendheid... In ieder geval, de behandelingen werden gedaan zonder dat er met de buurvrouw werd overlegd wat er allemaal moest gebeuren en hoeveel dit uiteindelijk zou kosten. De rekeningen die ze uiteindelijk hebben gekregen lopen bij elkaar op tot ergens in de
€ 4000. Ze zijn zich helemaal kapot geschrokken en mijn buurvrouw is ten einde raad. Bij wie zouden ze terecht kunnen?
Zijn tandartsen verplicht om boven de € 150 een begroting te geven of moet je daar zelf om vragen? Als ze van te voren had geweten hoe duur alles zou worden dan had ze er misschien nog voor kunnen kiezen om eerst de jongste met het meeste werk te laten helpen en dan later de oudste en dan weer later zij zelf. Nu komt alles bij elkaar en ik vind het zo sneu dat dit nu zo moet lopen. Bij Salland hebben ze met die basisverzekering natuurlijk niet aan te kloppen. Kunnen ze misschien nog ergens aankloppen zodat de tandarts aangesproken word op zijn gedrag en er misschien iets aan die prijs zou kunnen worden gedaan? Ik grijp nu net als de buren een beetje naar strohalmen.
Ik begrijp heel goed dat de kosten die een tandarts maakt gewoon betaalt moeten worden en naar wat ik heb begrepen moest er bij dat meisje echt enorm veel gedaan worden (alleen zij had al een rekening van over de € 700). Maar er is geen woord over de kosten van de behandelingen gesproken, ze werd nergens op voorbereid en als je bij de controle ziet wat er allemaal moet gebeuren is het toch een kleine moeite dit even met de klant te bespreken? Ok, ze heeft moeite om alles goed te begrijpen maar ik spreek haar regelmatig en met handen en voeten en duidelijk spreken kun je toch echt wel goed met haar praten. Iemand ideeën?
Ik heb naast me een Pools gezin wonen. Hele aardige mensen, harde werkers. Ze wonen hier nu een aantal jaar en doen hun best om in te burgeren, goed Nederlands te leren enz. De buurman kan inmiddels best goed Nederlands, voor zijn vrouw is dit nog wat moeilijker. Nu moest zij met de kinderen (1 tiener, 1 van 18) naar de tandarts en vooral bij de tiener meid was er ontzettend veel te doen. Meerdere wortelkanaalbehandelingen en weet ik veel allemaal. Nu zijn mijn buren verzekerd bij Salland. Ik weet niet of de buurvrouw of buurman de verzekering heeft geregeld, maar in ieder geval hebben ze alleen een basisverzekering. Ik wil graag even terzijde laten hoe die gebitten in vredesnaam zo slecht konden zijn of hoe ze erbij kwamen alleen een basisverzekering te nemen... Ik gooi het maar even op afkomst en onwetendheid... In ieder geval, de behandelingen werden gedaan zonder dat er met de buurvrouw werd overlegd wat er allemaal moest gebeuren en hoeveel dit uiteindelijk zou kosten. De rekeningen die ze uiteindelijk hebben gekregen lopen bij elkaar op tot ergens in de
€ 4000. Ze zijn zich helemaal kapot geschrokken en mijn buurvrouw is ten einde raad. Bij wie zouden ze terecht kunnen?
Zijn tandartsen verplicht om boven de € 150 een begroting te geven of moet je daar zelf om vragen? Als ze van te voren had geweten hoe duur alles zou worden dan had ze er misschien nog voor kunnen kiezen om eerst de jongste met het meeste werk te laten helpen en dan later de oudste en dan weer later zij zelf. Nu komt alles bij elkaar en ik vind het zo sneu dat dit nu zo moet lopen. Bij Salland hebben ze met die basisverzekering natuurlijk niet aan te kloppen. Kunnen ze misschien nog ergens aankloppen zodat de tandarts aangesproken word op zijn gedrag en er misschien iets aan die prijs zou kunnen worden gedaan? Ik grijp nu net als de buren een beetje naar strohalmen.
Ik begrijp heel goed dat de kosten die een tandarts maakt gewoon betaalt moeten worden en naar wat ik heb begrepen moest er bij dat meisje echt enorm veel gedaan worden (alleen zij had al een rekening van over de € 700). Maar er is geen woord over de kosten van de behandelingen gesproken, ze werd nergens op voorbereid en als je bij de controle ziet wat er allemaal moet gebeuren is het toch een kleine moeite dit even met de klant te bespreken? Ok, ze heeft moeite om alles goed te begrijpen maar ik spreek haar regelmatig en met handen en voeten en duidelijk spreken kun je toch echt wel goed met haar praten. Iemand ideeën?
Re: Hoge factuur, geen begroting
Re: Hoge factuur, geen begroting
Re: Hoge factuur, geen begroting
Re: Hoge factuur, geen begroting
nb, ik heb diverse van dit soort families voorbij zien komen, en ondanks alle gesprekken vooraf vergaten ze vaak wat er echt gezegd was. vandaar dat ik elke behandeling apart steeds een nota stuur.........en intervallen van 2-3 weken inplande....jahaa.
Re: Hoge factuur, geen begroting