ingebrekestelling

Author:
hubertus
Posted:
wo, 07/16/2014 - 20:12
Hallo
Dit is voor mij de eerste keer, ik hoop dat dit onderwerp op de juiste plek verschijnt anders mijn excuses.
Ik heb de volgende vraag. Ik ben bij het IZZ verzekerd incl tandarts behandeling. Ik heb geen betalingsachterstand en ook nooit gehad. Mijn tandarts rekening wordt na behandeling opgestuurd naar de zorgverzekeraar. Ik weet niet wat gedeclareerd en of vergoed wordt. Nu kreeg ik een tweede betalingsherinnering (na nooit een eerste te hebben mogen ontvangen) met incasso dreiging enz enz. Het bleek dat de zorgverzekeraar nog niet betaald had ivm de geweldige drukte.
Twee vragen: 1, mag er zo maar een tweede betalingsherinnering verstuurd worden Moet ik niet eerst een schriftelijke herinnering krijgen. 2. is het zo dat ik de rente dien te betalen als de zorgverzekeraar niet op tijd betaald?
Bij voorbaat dank
vV

De tandarts stuurt de nota zelf, of via Famed of zo ? En van wie is de herinnering? Graag wat meer en preciezer info.
Overigens kunt u altijd in overzichten van verzekeraar nakijken wie wat declareert etc, de meeste verzekeraars hebben daar een digitaal portaal voor.
wo, 07/16/2014 - 20:37 Permalink
vV

ik snap die reactie niet, mn omdat TS verder nooit antwoord heeft gegeven over de diverse onduidelijkheden.
Verder is er in essentie niets mis met het administratief systeem op zich. Waar ik mij wel altijd over verbaas is dat heel veel mensen nog steeds denken dat belangrijke zaken wel automatisch worden doorgegeven, zoals bv verhuizingen en veranderingen in verzekering en zo.
Gaat nooit automatisch...moet men echt zelf de moeite voor doen. Ook m.b.t. financiële deel zit er steeds meer, en terecht, eigen verantwoordelijkheid.
Helaas is het nog steeds ook zo: hoe groter de organisatie, des te meer fouten . En de fouten lijken ook groter van omvang en lastiger te herstellen. Kom helaas vaak tegen dat mensen in de problemen komen daardoor, en mensen aan de telefoon wel goed opgeleid lijken in het afpoeieren, maar niet in het echt oplossen , want van de regels zelf, en polisvoorwaarden en zo lijken ze weinig verstand te hebben(maak dat zelf ook wel eens mee, privé).

Moderatoren zijn pas ""niet blij"" indien wat je schrijft niet voldoet aan de minimale fatsoensnormen en aan de forumregels, en die zijn zodanig dat je veel van je mening zo mag ventileren hier hoor.
wo, 09/24/2014 - 14:18 Permalink