Beste Leden,
Mijn tandarts, *verwijderd door beheer; check regels!* , heeft mij onlangs via mijn toenmalige Agis zorgverzekering een rekening doen toekomen. Ik was namelijk twee maal voor behandeling geweest, één keer om een gaatje te laten vullen en de tweede keer om een kies te trekken.
Het bedrag dat de heer **** voor deze beide behandelingen in rekening bracht was 138,84. Agis heeft mij een uitleg van dit bedrag toegestuurd, waaruit bleek dat de heer*****zich niet aan de afspraken had gehouden;
-Wij hadden mondeling afgesproken dat het trekken van de kies 21,- eu zou kosten, hij heeft hier 51,- voor gerekend.
-Hij heeft heel wat extra dingen gedaan, zonder dit eerst met mij te overleggen.
Nu heb ik uitstel gekregen bij de Agis om deze kwestie eerst met de heer ****** te overleggen. Nu is mijn vraag; hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hij is net op vakantie geweest en is telefonisch eigenlijk nooit te bereiken (er wordt nooit opgenomen en een bericht inspreken kan ook niet).
Kan mijn tandarts behandelingen doen waar ik niet om heb gevraagd en deze toch gewoon een rekening brengen? En een mondelinge overeenkomst is toch rechtsgeldig?
Nu denk ik dat de Heer *****verwachtte dat de verzekering dit wel zou dekken en daarom hogere prijzen op heeft gegeven. Ik heb hem daarom ook aangegeven bij het meldpunt hiervoor.
Mijn tandarts, *verwijderd door beheer; check regels!* , heeft mij onlangs via mijn toenmalige Agis zorgverzekering een rekening doen toekomen. Ik was namelijk twee maal voor behandeling geweest, één keer om een gaatje te laten vullen en de tweede keer om een kies te trekken.
Het bedrag dat de heer **** voor deze beide behandelingen in rekening bracht was 138,84. Agis heeft mij een uitleg van dit bedrag toegestuurd, waaruit bleek dat de heer*****zich niet aan de afspraken had gehouden;
-Wij hadden mondeling afgesproken dat het trekken van de kies 21,- eu zou kosten, hij heeft hier 51,- voor gerekend.
-Hij heeft heel wat extra dingen gedaan, zonder dit eerst met mij te overleggen.
Nu heb ik uitstel gekregen bij de Agis om deze kwestie eerst met de heer ****** te overleggen. Nu is mijn vraag; hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hij is net op vakantie geweest en is telefonisch eigenlijk nooit te bereiken (er wordt nooit opgenomen en een bericht inspreken kan ook niet).
Kan mijn tandarts behandelingen doen waar ik niet om heb gevraagd en deze toch gewoon een rekening brengen? En een mondelinge overeenkomst is toch rechtsgeldig?
Nu denk ik dat de Heer *****verwachtte dat de verzekering dit wel zou dekken en daarom hogere prijzen op heeft gegeven. Ik heb hem daarom ook aangegeven bij het meldpunt hiervoor.
Re: Tandarts brengt teveel in rekening
Re: Tandarts brengt teveel in rekening
Het trekken was (naar mijn ondeskundige mening) zeker niet gecompliceerd. Ik kreeg een verdoving en hij trok met een normale "huis, tuin en keuken"-tang mijn tand er binnen enkele seconden uit (na ong. 20sec "wrikken").
Na ongeveer een kwartiertje stond ik dus gewoon weer buiten.
Verder wou hij mij eerst blind doorsturen naar de kaakchirurg. Ik heb er toen op aan moeten dringen toch even te kijken of het inderdaad wel om de verstandskies ging (wat hij op de doorverwijzing had gezet). Het bleek dus om een "normale" kies te zijn gegaan. Als ik dit dus niet gedaan had was er een verkeerde kies getrokken.
Update:
Dit was in 2011, en het maxium tarief was toen:
H10 Extractie 20,50eu Inclusief eenvoudig wondtoilet
Ik neem aan dat een "eenvoudig wondtoilet" gewoon dat watje is waar je op moet bijten? Hoe kan hij hier dan 51eu voor in rekening brengen?
Re: Tandarts brengt teveel in rekening
excuses! Ik kan mijn eerste bericht helaas niet meer aanpassen....
Re: Tandarts brengt teveel in rekening
Wat zegt hij er zelf van? en is het (verschil) bedrag echt dusdanig dat je er zo veel tijd in moet stoppen? Of zijn er eerder problemen geweest? bij een klacht trek je zeker gezien het bedrag wat ermee gemoeid is vrees ik aan het korte eind, is achteraf lastig te beoordelen wie er gelijk had namelijk.
Re: Tandarts brengt teveel in rekening
Een extractie die gewoon met de tang of hevel kan worden uitgevoerd is in principe geen gecompliceerde extractie, ook al kan het vrij lang duren voordat ie er uit is. Lees maar eens de toelichting van de Nza bij de tarieven van 2012. Ik ben er ook niet bij geweest, maar het lijkt me toch sterk dat dit valt te verdedigen. Maar dat je vooraf een tarief hebt afgesproken hoeft niet bepalend te zijn omdat de behandeling kan tegenvallen. Dat risico is voor de patient.
Voor klachten moet je bij de klachtencommissie van de NMT zijn als de tandarts daarbij is aangesloten. Zie de site van de NMT.
>>> Maar of het het allemaal waard is, gelet op het vrij lage bedrag en al het gedoe?<<<
Re: Tandarts brengt teveel in rekening