Nova Tandartsen

Wesseler-Nering 60 10, 7544JC Enschede
Neemt patiënten aan
Praktijk gegevens aanpassen (Alleen voor praktijk eigenaren)
Tandarts
7.6
Google
2.1
Zorgkaart
3.8
KV
0.0
rating
Spoed
rating
Spoed 24/7 365
rating
Nascholing
rating
Certificaat
rating
ster
Over
Openingstijden

Openingstijden

  • arrow maandag
    8:30 - 17:00
  • arrow dinsdag
    8:30 - 17:00
  • arrow woensdag
    8:30 - 17:00
  • arrow donderdag
    8:30 - 17:00
  • arrow vrijdag
    8:30 - 13:00

De huidige naam is Nova Tandartsen en de oude naam was tandarts Wesselerbrink.

ster
Informatie

Specialisaties

  • Algemene tandheelkunde
  • Wortelkanaal behandeling
  • Kroon- en brugwerk
  • Mondhygiëne
  • Implantaten
  • Protheses-kunstgebit
  • Facings
  • Tanden bleken
  • Cosmetische tandheelkunde

Team

tandarts
Tandarts
BIG nummer: 29059001702

Faciliteiten

Deze praktijk heeft nog geen faciliteitsinformatie geladen!
7.6
2.1
3.8
waardering icon
Sophia 08 Mei 2017 - 21:19 Review voor de praktijk
Op zoek naar een nieuwe tandarts.. . de dichtsbijzijnde die nog cliënten aanneemt is wesselerbrink. Eerst een UITGEBREID intake proces. Eerst een telefonisch gesprek waarin letterlijk de eerste vraag was of ik in de schuldsanering zat en daarna of ik wel van 'goede financiële huize' kom. Daarna mocht ik een inschrijfformulier invullen, een 5 pagina tellende vragenlijst variërend van heeft u hartklachten of last van duizeligheid tot hoeveel rookt en drinkt u en heeft u wel eens onbeschermde sex. Op dat moment had ik al nattigheid moeten voelen... maar ik heb een heel aantal vragen niet ingevuld met de boodschap dat ze dat echt niets(!) aanging, en hiermee dacht ik al geweigerd te worden... maar nee, ik mocht toch langskomen. Vanochtend de eerste afspraak gehad, eerst een soort van mondhygiëne behandeling.. stelde niks voor. Toen ik vroeg of dit alles was, omdat ik normaal gewend ben dat alle tandsteen goed verwijderd word, handmatig, gaf zij aan dat sommigen zijn gespecialiseerd in het handmatig schoonmaken en zij alleen met een boor en polijst 'diploma'. (Nou dat verschil is te merken) Vervolgens komt een Duitse tandarts binnen, die simpelweg nauwelijks is te verstaan in het nederlands en er werd me uitgelegd dat ik maar liefst 4 gaatjes had... kosten? ruim 600 euro om te verhelpen. Maar nog een groter probleem... mijn tandvlees. voor maar liefst 1200 euro kan ik dat weer helemaal gezond laten maken door hen. De mondhygiëniste begon de afspraak al door te zeggen dat ik met mijn 250 euro tandartsverzekering per jaar erg slecht verzekerd was. Ja geen wonder als je de eerste afspraak direct een offerte van in totaal 1800 euro op tafel pleurt!!! maar geen nood hoor, alles was echt nog niet direct nodig Dit kon ook volgend jaar nog wel... en als ik dan voor het volgende jaar de beste tandartsverzekering afsloot... dan zou het grootste gedeelte wel gedekt worden.. . Alsjeblieft zeg.... Op zoek naar een nieuwe tandarts maar weer.... Reactie tandartspraktijk: Jammer dat cliënt onze intake als zo negatief heeft ervaren. Wij, het team van Tandartspraktijk Wesselerbrink, doen ontzettend ons best om de mondgezondheid van de cliënten optimaal te krijgen en te houden. Wij laten ons er graag op voorop staan dat we een gezellig team zijn wat elke dag 110% geeft voor onze cliënten. Bij de inschrijving van een nieuwe cliënt hebben wij uiteraard, net als andere tandartspraktijken een aantal vragen. De eerste vraag is zeer zeker niet: zit u in de schuldensanering. Hij komt later wel voorbij. Wij stellen deze vraag om administratieve redenen maar ook om de cliënt tegen zichzelf te beschermen. Iemand die in de schuldensanering zit mag immers geen nieuwe schulden maken. In de medische anamnese welke wij afnemen, waartoe wij ook verplicht zijn, staat geen vraag over het hebben van onbeschermde seks. Wel staat in deze anamnese bent u zwanger? N.a.v. het weigeren van het invullen van de vragen volgde een toelichtend gesprekje, dus een toelichting waarom deze vragen worden gesteld. Het handmatig schoonmaken van tandsteen wordt door ons niet standaard gedaan, wij hebben moderne apparatuur om tandsteen te verwijderen, waaronder een EMS apparaat. Kunnen we op sommige plekken niet bijkomen, dan doen we die plekken met de hand. Dit is ook besproken met deze cliënt. Het machinaal reinigen, wat gebruikelijker is, werd ook door de cliënt gewaardeerd volgens de preventie assistent plus. Het was een stuk minder pijnlijk vergeleken met het handmatig verwijderen van tandsteen. Voor het verwijderen van tandsteen nemen wij uitgebreid de tijd. De assistent door welke cliënt geholpen is in het bezit van een aantal aanvullende opleidingen, waaronder de opleiding preventie assistent. De tandarts, welke inderdaad uit Duitsland komt, en al vijftien jaar in Nederland werkt, gelooft erg in het opleiden van zijn assistenten, hij heeft daar in de afgelopen acht jaar, sinds de overname van de praktijk, flink in geïnvesteerd, net als in de zeer moderne apparatuur en de meer dan gezellige inrichting. Hij doet overigens zijn best om duidelijk Nederlands te spreken. Hij spreekt overigens nog 5 andere talen. U kunt bijvoorbeeld ook bij ons terecht als u alleen Spaans spreekt. De tandarts spreekt vloeiend Spaans. Tijdens de controle en na bestudering van de gemaakte foto’s is er een begroting gemaakt. Bij de cliënt zijn diepe pockets geconstateerd, er is ook een bacteriologische test afgenomen, dit in overleg met de cliënt. Wat geconstateerd wordt tijdens de controle communiceren wij ook, de assistent heeft de cliënt met een intra-orale camera laten zien waar de fissuur cariës, welke over de grens van het glazuur zijn, in het gebit aanwezig zijn. Er is ook aangegeven dat het verstandig om deze te zijner tijd te vullen om de grootte van de vullingen te beperken. De tandarts geloofd niet in Sugar coaten, de cliënt heeft het recht om te weten wat in zijn of haar gebit is geconstateerd. Hij is ook verplicht om dit naar de cliënt toe te communiceren. Daar hoort vandaag de dag een kostenplaatje bij. Dit heeft de cliënt ook netjes gekregen. N.a.v. wat we constateren geven we inderdaad wel eens een advies over het afsluiten van een betere verzekering. Dit lijkt me niet ongebruikelijk.
Duidelijke uitleg
2
Behandeltijd
7
Is deskundig
2
Aanbeveling
10
5.3