Last na het plaatsen van een kroon

Author:
anna
Posted:
di, 09/04/2001 - 21:58
Drie weken geleden heb ik een kroon laten zetten. Na het plaatsen van de noodkroon bleef ik echter pijn houden. De tandarts vertelde me dat dit soms gebeurde, maar dat de zenuw zich meestal wel hersteld. Toen ik vorige week mijn echte kroon kreeg, gilde ik het nog net niet uit van de pijn bij het plaatsen. Hij vertelde dat de tijd de zenuw zou laten genezen. Maar nu ben ik 2 weken verder en slik ik dag in dag uit een paar keer pijnstillers. Als ik te koud of te warm drink krijg ik een knal door mijn hoofd. Hoe lang kan dit duren?
de digitale tandarts

Ik raad je aan naar je tandarts te gaan, het lijkt erop alsof er toch nog een ontsteking zit onder de kroon. Soms is het ook een tand ernaast die pijn doet en het hoeft dus niet perse de tand (van de kroon) zelf te zijn.
Heel vervelend voor je die pijn, maar het kan nog zijn dat de pijn wegtrekt.

laat me even weten wat jouw tandarts zei.

succes

Met vriendelijke groet
vr, 09/07/2001 - 03:46 Permalink
admin

Jouw verhaal komt me bekend voor. Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt. De tandarts had er alles aan gedaan en ben uiteindelijk bij de kaakchirurg terechtgekomen voor een apex-resectie. Dit is een kleine operatie aan de wortelpunten. Na een lange weg, waarna de klachten toch bleven heb ik besloten de kies te laten trekken. Wonderlijk was dat de klachten bleven! Ik kwam terecht bij een KNO-arts en daar bleek dat ik, zonder er zelf iets van te merken, een zeer ernstige kaakholte-onsteking had. Na behandeling ben ik een stuk opgeknapt, en bleek dus dat ik waarschijnlijk de ellende met de betreffende kies had kunnnen voorkomen als er verder was gekeken dan dat de tandarts toen heeft gedaan. Ik kan alleen de raad geven om uit te sluiten dat er niet meer aan de hand is dan alleen ontstoken wortelkanalen/punten.
ma, 09/17/2001 - 20:28 Permalink