bij de gedachte aan de tandarts alleen al word ik onpasselijk...
mijn tanden beginnen scheef te groeien sinds ik 4 van die #@~~**##-verstandskiezen heb. die moeten er dus uit. klinkt heel logisch, maar ik ben nogal bang voor de tandarts en voor pijn! nou heb ik gehoord dat ze niet alle 4 in 1 keer eruit getrokken kunnen worden. dus ik zal 2 keer moeten. is het mogelijk om om lachgas te vragen, is dat iets wat elke tandarts heeft? en hoeveel injecties krijg je gemiddeld? doen die erg pijn? Kan iemand me geruststellen?!
mijn tanden beginnen scheef te groeien sinds ik 4 van die #@~~**##-verstandskiezen heb. die moeten er dus uit. klinkt heel logisch, maar ik ben nogal bang voor de tandarts en voor pijn! nou heb ik gehoord dat ze niet alle 4 in 1 keer eruit getrokken kunnen worden. dus ik zal 2 keer moeten. is het mogelijk om om lachgas te vragen, is dat iets wat elke tandarts heeft? en hoeveel injecties krijg je gemiddeld? doen die erg pijn? Kan iemand me geruststellen?!
[ Dit Bericht is bewerkt door: chris30 op 2002-05-21 13:36 ]
[ Dit Bericht is bewerkt door: op 2002-05-21 13:39 ]
Of er wordt verwezen naar de kaakchirurg is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de tand/kies en de ervaring van de tandarts.
Veel tanden/kiezen kunnen door de tandarts zelf verwijderd worden.
Uit eigen ervaring weet ik dat er leukere dingen zijn dan het laten trekken van verstandskiezen, maar zelf heb ik tijdens de behandeling niks gevoeld.
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-05-22 19:05 ]
Er is bij mij een verstandskies getrokken, ik vond het niet pijnlijk.
Omdat je van te voren niet weet hoe het gaat maak je je er al druk om. Ga gewoon heen en probeer je te ontspannen. Het zal best wel mee vallen. En denk hierom, als je het niet doet dan kunnen de gevolgen nog erger (of pijnlijk) worden.
Veel succes,
Groeten van saskia
laatst zijn er bij mij drie verstandskiezen verwijderd met steeds een tussenpoos van twee maanden.De eerste (rechtsboven) was al helemaal doorgekomen en werd er na wat verdovingen meteen uitgetrokken door de tandarts zelf. Ik voelde hier niets van, je merkt alleen dat er flink wat kracht voor nodig is om zo'n kies te verwijderen natuurlijk! Later ben ik verwezen naar de kaakchirurg voor de twee andere kiezen. Eentje lag nog onder het tandvlees en moest er dus uitgesneden worden. Hier heb ik best last van gehad. Ik liep een paar dagen met een bolle/blauwe wang en had best wel pijn, maar met de juiste pijnstillers (brufen 600) ging het best wel. De laatste verstandskies is twee weken geleden verwijderd en hier heb ik zowat geen last van gehad. Deze kies was ook al gedeeltelijk doorgekomen, maar moest wel operatief worden verwijderd.
Als tip kan ik je geven om voor de operatie een brufen 600 bruispijnstiller te nemen,dan is de pijn en zwelling echt een stuk minder. Ook om het kwartier met een ijszak tegen je wang en niet roken!
Dit heeft bij mij de tweede keer heel goed geholpen.
Ik denk dat je al met al je niet te druk moet maken..het enige wat ik dus wel vervelend vind is dat je adem en smaak in je mond verschrikkelijk is, dat is bij mij nu nog,,dat komt door die wond denk ik..maar leuk is anders..goed schoonhouden!!
IK HEB GEEN VAN BEIDE GEVALLEN PIJN GEHAD :grin: , en alles ging zeer vlot.
En geloof mij, ik ben altijd bloednerveus voor de tandarts.
Re: HELP al mijn verstandskiezen moeten er uit!
Ik zag er heel erg tegenop omdat de vorige x ik ook rechts boven en onder heb laten verwijderen en bij de verdoving al mis ging werd me 2x enorm slecht en na de operatie verrekte van de pijn niks hielp
Deze keer is het gelukkig beter gegaan
ook had ik een koelelement meegenomen dat ik na de operatie meteen kon koellen
Heb ook tot nu toe maar 1 pijnstiller gehad en dat was na de operatie
voorderest nog geen een *afkloppen* wel heb ik net zoals de vorige keer een olifanten wang
Ben benieuwd hoe het morgen en overmorgen gaan omdat de derde dag het `heftigst`blijkt te zijn
we zullen zien gelukkig hoef ik niet meer trug