De afgelopen jaren heb ik veel last gehad van mijn kiezen, vaak pijn bij koud en warm en bij het kauwen. Ik heb dit bij elk bezoek aan mijn toenmalige tandarts gemeld, maar hij zei dat er niks was en dat ik me niet druk moest maken. De pijn bleef en twee jaar geleden kwam ik voor controle bij een vervanger. Hij keek in mijn mond en was verbaasd over de conditie van mijn tanden, hij vond ze zo ontzettend versleten en vertelde me dat als het zo zou doorgaan, dat ik dan rond mijn 45e al met een kunstgebit zou zitten. Toen pas kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk ’s nachts tandenknars, en dat dat mijn tanden kapot maakt. Al sinds ik last heb van pijn voel ik putjes in mijn tanden, dit komt volgens mijn huidige tandarts door het tandenknarsen. Ook is er twee maanden geleden een kies afgebroken, dit komt waarschijnlijk ook door het tandenknarsen, direct gevolg was een slepende kwestie met een zenuwbehandeling. Ik heb nu echt het gevoel dat mijn tanden niet de juiste aandacht hebben gekregen van mijn tandarts. Had hij mij eerder gewezen op de versnelde aftakeling van mijn tanden, dan had ik er misschien eerder iets aan kunnen doen, maar nu is het al zo ver gevorderd. Komt dit iemand bekend voor?
vraag een kopie van uw behandelkaart op bij uw vorige tandarts, dan kan U zien welke notities er gemaakt zijn.Vraag hem/haar waarom hij er niet eerder naar heeft gekeken. De vraag is :zou vroegdiagnostiek een simpeler behandeling tot gevolg hebben gehad dan nu? Vraag anders ook een afdeling Bijzondere Tandheelkunde van een Universiteit om raad.Wat heeft uw nieuwe tandarts voor behandeling ingezet? Als Uw nieuwe tandarts het zeer vreemd vind wat hij aantreft dan kan hij U behulpzaam zijn door met uw toestemming contact op te nemen met zijn voorganger.Kortom: dan komen in direct contact wat meer feiten los. Wat hefet U zelf al aan contact gehad met de eerste tandarts?
di, 01/14/2003 - 22:50
Permalink
Bedankt voor uw bericht. Ik heb nog geen contact gehad met mijn vroegere tandarts, want hij werkt niet meer als tandarts, maar alleen nog als orthodontist. Maar ik zal proberen via mijn huidige tandarts om opheldering te vragen. Mijn huidge tandarts en mijn vroegere tandarts werken nog in dezelfde praktijk, dus ik neem aan dat mijn huidige tandarts zijn collega niet meteen zal afvallen, maar hij heeft wel aangegeven dat het behoorlijk versleten is, het is dat ik mijn tanden zo goed verzorg, dat het nog niet heel erg geworden is. Maar het goed verzorgen van mijn tanden doe ik al mijn hele leven, misschien was dat de reden dat mijn vroegere tandarts zich geen zorgen maakte?
wo, 01/15/2003 - 17:20
Permalink
je kunt ook aan een tandarts vragen of ze een knarsplaatje maken. Dit is een soepel plastic kapje dat je 's nachts over je tanden heen kunt dragen zodat je niet meer kunt knarsen.
vr, 01/17/2003 - 00:46
Permalink
wat nou als t knarsplaatje al na een maand stuk gaat. Het was een flexibele knarsplaatje maar t is na een maand stuk gebeten.
vr, 02/23/2007 - 22:10
Permalink
Als een tandarts hedentendage nog een flexibele splint maakt, moet ie toch maar even aan zijn nascholing gaan werken!
za, 02/24/2007 - 12:05
Permalink