Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat de nadelen en voordelen van een prothese zijn.
Zelf heb ik er nu 2 dagen 1, opzich heb ik geen last, het was even wennen met kouwen, maar begin het te leren.
Maar misschien heeft iemand van jullie nog wel tips voor mij die betrekking hebben op het dragen van een boven-prothese.
Alvast bedankt.
Kan iemand mij vertellen wat de nadelen en voordelen van een prothese zijn.
Zelf heb ik er nu 2 dagen 1, opzich heb ik geen last, het was even wennen met kouwen, maar begin het te leren.
Maar misschien heeft iemand van jullie nog wel tips voor mij die betrekking hebben op het dragen van een boven-prothese.
Alvast bedankt.
Mag ik dan vragen, welke prothese je hebt. Gedeeltelijk of een volledig prothese. Is het voor de tanden of kiezen...
Groetjes Maurice.
Ik heb een gehele boven-prothese.
Weet je nu genoeg.
Groetjes deb
Een onderprothese zit veel losser en is minder stabiel bij bijten.
Je zult met een prothese wel moeten leren om op een andere manier te eten, afbijten zal moeilijker gaan en vaak moet men langer kauwen. Tevens kan het praten de eerste weken wennen zijn.
Regelmatig aandrukken met de tong en vastzuigen van de bovenprothese, voorkomen dat deze losschiet en naar beneden zakt.
Laat nog eens weten hoe het gaat met de prothese.
Op dit moment gaat het steeds beter, het is heel erg wennen.
Alleen als ik de prothese een beetje aandrukt of slik, dan komt er een hele zure, en scherpe smaak naar boven, en dit bijt weer heel erg.
Weet iemand wat dat is, en wat ik hier aan kan doen.
deb
Groetjes Maurice.
deb