Hoi,
Twee weken terug is mijn verstandskies getrokken. Gelukkig heb ik weinig pijn gehad, alleen begon ik een week later een vieze smaak te krijgen, er zit een ontsteking op de plek waar de kies zat. :mad:
Het doet geen pijn :cool: en er is ook al een hechting verdwenen, zonder te bloeden ofzo.
Mijn vraag is: kan dit kwaad en gaat het vanzelf weer over?
Heb de kaakchriurg al gebeld, ik spoel nu telkens met zout water. Ik gebruik liever geen antibiotica of andere medicatie maar loop ik gevaar?
Geduld tot het vanzelf over gaat heb ik wel, maar andere kiezen blootstellen aan gevaar wil ik niet.
Wie weet hoe dit meestal verloopt? Wat kan ik verder doen?
Bedankt :grin:
Twee weken terug is mijn verstandskies getrokken. Gelukkig heb ik weinig pijn gehad, alleen begon ik een week later een vieze smaak te krijgen, er zit een ontsteking op de plek waar de kies zat. :mad:
Het doet geen pijn :cool: en er is ook al een hechting verdwenen, zonder te bloeden ofzo.
Mijn vraag is: kan dit kwaad en gaat het vanzelf weer over?
Heb de kaakchriurg al gebeld, ik spoel nu telkens met zout water. Ik gebruik liever geen antibiotica of andere medicatie maar loop ik gevaar?
Geduld tot het vanzelf over gaat heb ik wel, maar andere kiezen blootstellen aan gevaar wil ik niet.
Wie weet hoe dit meestal verloopt? Wat kan ik verder doen?
Bedankt :grin:
[ Dit Bericht is bewerkt door: Karen op 2003-03-10 20:11 ]
De zeer pijnlijke onsteking waarbij de extractiewond niet gevuld is met een stolsel wordt een alveolitis genoemd en kan voor de betrokkene heel vervelend zijn.
Mogelijk dat de vieze smaak wordt veroorzaakt door voedselresten die toch een beetje in de wond achterblijven een genezende wond kan ook op zich zelf een wat vieze smaak veroorzaken.
Maak je niet tesnel ongerust; voorkom dat er teveel voedselresten in de wond achterblijven en natuurlijk bij twijfel altijd de behandelend arts raadplegen.
[ Dit Bericht is bewerkt door: root op 2003-03-10 21:32 ]
Dank je voor je reactie.
Ik heb een aanvullende vraag: er komt wel troep uit de wond. Dat proef, voel en zie ik als ik er een gaasje op leg. Vorige week had ik er ook keelpijn bij aan die kant, dat is nu nagenoeg over.
Moet ik me nog steeds geen zorgen maken?? :grin:
Vandaag ben ik teruggegaan naar de kaakchirurg.
Ik heb een gestoorde wondgenezing. Het is dus geen ontsteking.
Wel heeft ze de wond verzorgd en moet ik het gat schoonspoelen met 1,5% waterstofperoxide, in een afbouwschema. Volgende week mag ik terugkomen.
Leuk! :sad: